Viestiketju: Optima akut
Näytä yksittäinen viesti
  #30  
Vanha 23.01.2007, 22:36
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Onkos tämä nyt taas semmonen juupas-eipäs-keskustelu, aivan sama, omat kokemukset laitan jatkoksi.

Eli kolme? vuotta sitten tuli ex-Rankkuun keltainen Optima(55Ah) vinssin kaveriksi. Ei mitään ongelmia, jonkin verran tuli vinssailtuakin.

Sitten O muutti tohon "Talbottiin", ainut ropleemi oli O:n hieman erilainen koko/napojen sijoitus. Akkuraudalle ja piuhoille pieni modi ja niin se sopi "Talbotin" akkukoteloon.
Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes "Talbot" rupesi syömään sähköä seistessään, O meni monta kertaa niin tyhjäksi ettei edes ovilukon moottori pelannut. Seisoi myös pakkasessa tyhmänä toista vuorokautta, latauksen kautta takas töihin.
Pahimmillaan meni jopa 3A kun korikompuutteri pysytteli itsepintaisesti hereillä vaikka auto oli lukittu ym.

Loppujen lopuksi hommasin tavan akun rajatakseni vianetsintää, ja homma vaan paheni tietenki, eli auto kyykyssä paljon lyhyemmässä ajassa. Prkl, no tulipa varmistettua ettei O ollut viallinen.
O jäi kumminkin parvekkeelle seisomaan, ja autokin saatiin kuntoon, laiskana en jaksanut vaihtaa O:aa takas.
Seisoi monta kuukautta, ja nyt hiljakkoin laitoin sen takas "Talbottiin" kun tavan akku alkoi esittämään laiskaa auton seisottua pari päivää. Ilman sen kummempia kommervenkkejä O rupes hoitelemaan tehtäväänsä pubisähköjen varastona, nyt pyörittää mahtavasti eikä huku mankan muisti/tule outoja vikaherjoja alhaisen jännitteen takia startissa.

Kallishan se on, mutta sekin on totta etten ole tottunut isojen rahojen käsittelyyn. Oudokseltaan tuntuu pahalta.

Tiedä sitten olisko tavan akku ollut hyvillään samasta kohtelusta, mutta ne yksilöt jotka ovat seisseet jostain syystä tyhjänpanttina tai sitten kylmässä tyhjänä, ovat tarvinneet hirmuiset latingit ennenkuin ovat heränneet?

Life sucks, then you die...

Edited by - AVRO on 23/01/2007 22:38:02
Vastaa lainaten