Viestiketju: beadlock kehät
Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 23.01.2007, 07:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
quote:
HARDOX on erittäin lujaa työstökarkenevaa terästä, joka soveltuu mm. kaivurien kauhojen kynsien materiaaliksi. Samalla materialin kimmoisuusarvot ovat huonot dynaamiselle kuormitukselle altistuville rakenteille, kuten auton vanteet. Onneksi vanteista löytyy rakenne joka kestää ja kompensoi dynaamista kuormitusta eli itse vanne. Joten todellisuudessa HARDOXIN käyttö on aivan turhaa vanteisssa. Normaali EN 355N toimii jopa paremmin ko. sovelluksessa.

Lisäksi suurimmassa osassa rakenteissa, jossa käytetään HARDOXIA käytetään yleisesti vääriä hitsauslisäaineita ja ei käytetä rakenteen mitoituksessa ko. materiaalin tuomia hyötyjä. Joten pääasiassa HARDOXIN käyttö vanteissa on rahan tuhlausta. Tosin eron ei pitäisi olla mitenkään dramaattinen.
Asiaa !! Jotenkin tuntuu, että nykypäivänä joka ikinen metallikappale pitää tehdä Hardox:sta. Mikäli näin ei ole niin tuote on vanhanaikainen ja ihan susi. Tehdään töissä kaivinkoneita ja materiaalina on pääasiassa ihan tavallinen Fe52. Hardox ei tähän(kään) sovellukseen sovellu ollenkaan.

Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten