Viestiketju: African offroad-safari
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.01.2007, 15:26
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Riskinhallinta on kuitenkin mainitsemistasi syistä a ja o. Kukaan ei halua tuolla sairaalaan ihan välttämättä.
Näin on! Silti se suunnitelma kannattaa tehdä: mitä tehdä JOS...

Lainaus:
quote:
Siellä huomaa pienuutensa, sekä puskassa vielä sen, että onnellisimmat ihmiset maailmassa elää hiton kaukana sivistyksestä.
Tuossa olet todellakin oikeassa. Tonne suuntautuneitten reissujen jälkeen sitä yleensä on pidemmän aikaa aika hiljaa näistä ns. "vaikeuksista" joita kotimaassa on. Ikävä kyllä tuo vaikutus ei kestä kuin muutaman viikon. Tosin se tuo edelleenkin syvyyttä omiin mielipiteisiin niistä "vaikeuksista".

Asenne elämään muuttui ainakin minulla. Ensimmäisen reissun jälkeen purskahtelin satunnaisesti itkuun sattumalta joissain tilanteissa muutamien tapaamieni lapsien ryöpsähtäessä mieleen - raavas mies, oikein yllätyin itsekin. Kaikki tämä pikkuturhuus ja uuden hienon suoraan sanottuna turhanpäiväisen kulutuskrääsän tavoittelu on jäänyt keikkojen myötä vähän vähemmälle. (Jostain syystä tämä vaikutus ei näy tuon omistamani V8:n osalta - outoa).

Onnellinen voi olla paljon vähemmälläkin. Ja eritoten tuolla Ugandan puskissa on tullut vietettyä kanssa niitä parhaita hetkiä, mitä ilman perhettä on ollut. Itse olen maatilalta kotoisin ja tämä nykyinen elämäntyyli lähellä kaupunkia ei suoraan sanottuna tunnu omalta. Mieli tekisi melkein muuttaa tonne koko perheellä - riskit on vaan oleellisesti suurempia kuin täällä.

Lainaus:
quote:
Puistomaksut ovat tosiaan suuret, mutta ovatko, jos käyt siellä kerran eläessäsi?
No - itselleni nykyisillä tuloilla noi puistomaksut ja majoittuminen olisivat liikaa. Mut mullehan kyseessä ei olekaan "kerran elämässä"-keikka.

Residenssistä on todellakin etua noissa puistomaksuissa. Halvallakin siellä kyllä pärjää - jos ei vietä aikaansa niissä puistoissa kököttämällä. Onneksi saan ison osan näillä omilla reissuillani velottua takaisin työnantajalta - joten kaikkea ei tarvitse maksaa itse. Majoittumista mihinkään noiden puistojen Lodgeista on tosin turha suunnitella - niitä rahoja tuskin korvattaisiin, senverran suolaisia ne ovat. Telttamajoitus onkin pop! Siltikin saa varautua useamman kymmenen euron päiväkustannuksiin. Todellisuudessa lähennellään varmaan satasta. Tollaisella omakustannesafaria suunnitellessa luulisin, että päivää kohti kannattanee laskea nimenomaan tuo 100 euroa per päivä + matkat (+puistomaksut) - tuskin menee pahasti pieleen.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Edited by - TimoV on 22/01/2007 15:28:31
Vastaa lainaten