Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Liite J ei tunne muuta kuin saumattoman hiiliteräksen. Siis jos rakennat autoa johon vaaditaan Liitteen J:n mukaiset kaaret niin eipä taida vesijohtoputki oikein käydä. Kannattaa tarkistaa viimeisimmästä sääntökirjasta jos ajelee AKK:n alaisia kisoja. Suunnistus-Cupin säännöt taitaa löytyä tuolta tapahtumatopikista vai oliko Kisakalenteri-topikista!
Voisi sanoa näin yleisesti, että halvalla ei yleensä saa mitään kunnollista, pätee myös turvallisuuteen - penkkeihin ja turvakaariin!!!!
Inhorealisti
|
Lue säännöt ennenkuin vastaat, Trialissa on AINA kelvannu saumallinen putki!
Kova jätkä vinssaamaan!
|
Niinhän Trialissa on kelvannut ja joissakin jopa kalusteputkesta tehdyt ovat tainneet mennä läpi mutta kirjoitin mitä Liite J:n kohdalla sanotaan ja siellä puhutaan minimivaatimuksena saumattomasta hiiliteräksestä.
Tarkennuksena kysyjälle niin vuoden 2007 sääntökirjassakin Offipuolella sallitaan edelleenkin 3,2mm paksuinen saumallinen putki pääkaaren materiaaliksi!
Olen edelleenkin sitä mieltä että turvallisuudesta ei kannata tinkiä!
Inhorealisti
|
3,2 seinämällä varustettu putki kestää takuulla sen mitä Trialissa tarvitsee kestää ja avo-autoissa jopa paremmin kuin ralli sääntöjen vaatima 2,5 seinämällä oleva putki koska paksumpi materiaali kestää paremmin pienelle alueelle kohdistuvan iskun, esimerkiksi kun auto kaadossa kolahtaa suoraan kiveäpäin, tämä on koettu käytännössä. Ohutseinämäinen putki voi mennä mutkalle jo puuhun nojaamalla, tämäkin on nähty.
Eikös tällä palstalla pääsääntöisesti keskustella Offiautoista, ainakin niiden jotka on säännöistä jotain tietävinään pitäs ymmärtää tämä, ja se ilmeni kyllä jo ekasta kysymyksestä että offiauton kaaresta on kysymys.
Kova jätkä vinssaamaan!