Ei ollut minulla EPC:ssä tuota mallia. Onko siinä "Standard Group Index"-nimisessä näkymässä hydrauliikkaryhmä numero 55? Siitä kun painaa, niin pitäisi aueta luettelo SA-numeroista, luettelo voi olla useita sivuja pitkä (alareunassa navigointinuolet ja "Page x of y".
EPC:ssä pääsee edelliselle tasolle painamalla nappia
Selaa SA-numeroluetteloa. Vakiohydrauliikka lienee nimetty vain "Hydraulic system" ja muut siihen aihepiiriin liittyvät on sitten niissä muissa. Jos tiedät SA-numeron jo ennalta, niin Find-valikon toiminnolla "Find SA" voi sen tietoihin hypätä suoraan. SA-numeroriviä kaksoisnäppäämällä aukeaa "SA Stroke Index", missä Stroke Number'in sisältävää riviä kaksoisnäppäämällä saa auki kuvasarjan sen virityksen osista.
Räjäytyskuvasta kun painat hiirellä osien numeroita, tulee niiden numerot "Enter Callout"-riville ruudun alareunaan. Kun olet kerännyt haluamasi osat callouttiin, paina Enter, niin saat luettelon niistä osista.
Jos osaluettelon Footnotes-sarakkeessa on joku numero, on siitä rivistä olennaista lisätietoa, esim. soveltuvia runkonumerovälejä, saatavuutta jne. Saat Footnotet näkyviin painamalla CTRL-F2 tai valikosta Part Info/Footnotes. Footnotet aukeaa omaan ikkunaansa, jonka voi sulkea Close-napilla. Print-nappi tulostaa koko näkymän, eli osaluettelon + footnotet.
Jos osaluettelossa olevan härpäkkeen numerointi on muuttunut historian aikana, on siinä sitten joskus pitkäkin "replaced by"-ketju ja sitä pitää seurata, kunnes ei ole enää korvaavaa osanumeroa, se on se voimassa oleva (ellei footnotet muuta kerro).
Jos osariviin liittyy joku footnote, on niissä usein kerrottu kyseisen osan käytöstä auton historian aikana, eli kerrotaan akseli- tai runkonumerovälejä, jolla osa on ollut käytössä. Historia on kaksitasoinen, eli osaluettelon päärivit kertovat osan, joka on ollut footnotessa mainitulla runkonumero tms. välillä käytössä ja sen rivin alla oleva "replaced by" kertoo, miten sen kyseisen osan numerointi on muuttunut. Minun mielestä Replaced by -ketjun eri numerot kuvaavat fyysisesti samanlaisen osan eri numeroita vuosien varrelta. Osan numerointi muuttuu mersulla heti, jos vaikka alihankkija vaihtuu tai pakkauksessa oleva tiiviste tulee eri tehtaasta, vaikka itse osa olisi täsmälleen sama.
Jos samasta osasta on useampi osarivi (useammalla rivillä sama callout-numero), on niissä riveissä todennäköisesti eri footnotet, jotka kertoo niiden olleen eri aikana käytössä. Saman osan (sama callout-numero) eri rivit kertovat, että sitä osaa on ollut fyysisesti erilaisia ja pitää selvittää, mikä niistä on oikea (footnotet). Esim. portaalin rattaan callout-numero on monessa rivissä sama, mutta niitä on monta erilaista, koska on ollut eri välityksiä, eri leveyksiä, erilainen hampaiden leikkaus jne. teknisiä muutoksia.
No, tuossa jotakin vinkkiä EPC:n käyttämiseen. Kysy lisää, jos tulee umpikuja, yritän avustaa mitä osaan.
EDIT: ai niin, jos et löydä pumpun numeroa, poikkea Vehon erikoisajoneuvoissa tai lähimmällä Raskoneella, eiköhän he saa sen jostakin kaivettua.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Edited by - JiiPee on 19/01/2007 11:38:44