Lainaus:
quote:
Mites jos auto on rekisteröity EU-alueella esim. saksassa. Eikös ne siellä pitäis olla "paranneltuja" jo valmiiksi E-säännöksiin?
Joissakin autoissa näkyy olevan joku TUv-paperit,mitähän toi kattaa?
Kyllä tää alkaa kuulostamaan että tää eu tekee aika mahdottomaksi koko homman..
___________________________
RR 3.5 EFi V8 -89
-Offroad Kainuu-
|
On ne osittain "paranneltu" Saksassa sikäläisiä pykäliä varten (mm. ajovalot ja takasumari), mutta siellä nää on saatu rekisteriin osittain kansallisten poikkeusten perusteella (StVZO), mitkä ei kuitenkaan merkkaa täällä yhtään mitään.
TÜV-papereissa lukee vastaavuus normeihin, mutta ne voivat olla sitten näitä edellämainittuja tai sitten osittain E-direktiivejä. Tai voi lukea kaikki E-direktiivitkin, mutta rivin lopussa että "vastaa suunnilleen" tai "ei vastaa" eli haista-paska-paperi.
Mutta niinkuin sanottu, näitä on jo nykyään testattu ja hyväksyttävät paperit on saatavissa tiettyjä kanavia pitkin. Valot ja uudemmissa lasit vaihtoon, poikkeuslupia ei tarvita.
__________________________________________________ ____________
Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15
Edited by - -MaTTi- on 16/01/2007 09:03:05