Viestiketju: SJ410 nokka-akselista
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 15.01.2007, 10:54
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hieman OT, jos sitä öljykanavaa alat isontamaan niin MALTILLA. Lahden kansityössä kertoilivat joskus ko hommaan törmäneen ja millillä kun oli isonnettu niin venttiilikoneisto hukkui öljyyn. 0,1-0,2mm vois olla sopiva.

Jos se öljykanava pysyy puhtaana niin ei se kansi sen takia hajoa. Parissa hajonneessa kannessa on kanavassa ollut työstölastu tai muuta shaissee.
Hyvää täyssynteettistä kyllä kannattaa käyttää.
Tekivät sen öljykanavan isontamisen koneistamossa ja käsittääkseni lukemat oli juuri tota luokkaa kun mainitsit. Eli aika vähän näemmä riittää, jotta öljy tulee paremmin läpi.

Omassa kannessa se kanava oli (kuulemma) aika törkyinen, eli olisko käytetty huonoa öljyä ja/tai vaihdettu liian harvoin niin ”piki” oli kiinnittynyt kanavan reunamille. Ja tietysti kanava entisestään pienentynyt.

Koneistamolla painottivat kanssa, ettei öljyn laadussa kannata tosiaankaan säästellä. Eli kunnon synteettistä peliin ja asialliset vaihtovälit. Öljy on loppujen lopuksi aika pieni kustannus tässä sirkuksessa.

Onko sulle LaaLaa tietoa mistä saisi uusia nokka-akseleita ? Vai pystyykö ton vanhan korjaamaan hitsaamalla ja uudelleen koneistamalla ?


Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten