Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 15.01.2007, 00:08
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Itse rakentelin donnaan vanhaan johtosarjaan kytkettävän laajennuksen.
Virta-avain katkoo relettä josta menee sähköt muille värkeille.
Sulakkeita tuli alkuperäisen kahden tilalle 24 ja releitäkin 12kpl.

Sähkökeskus työn alla. Sopi tuollaisenaan apparin puolen "hansikaslokeroon". Päälle tulee kansi.


Täyttä sähkökaaviota ei vielä ole. Dokumentoituna tuli kyllä sitten 5-6 sivua tekstiä.

Helsingin Malmilla on Adita OY (www.adita.fi) joka on monesti palvellut hyvin.

Tarvitset ilmeisesti reilun nipun eri kaapeleita, joskaan et ikinä täyttä kelaa jokaista. Itselle se tuotti ongelmia joten hankin kolme eriväristä 150m kelaa 2,5mm² kaapelia.

Monessa paikassa pärjää varmaan paremmin ihan 1,5mm² kaapelilla. Tai jopa ohuemmalla.

Johtosarjojakin saa uutena (hintavia) - mutta niihinkin kannattaa tehdä parannuksia. Lähinnä että avain ohjaa relettä josta sitten lähtee muut sähköt mitkä ovat olleet avaimen takana. Niin, ja kaikille erilliset sulakkeet.
Itsellä meni kutistesukkaan pieni omaisuus kun tein johtosarjoja (tais olla 12 erillistä johtosarjaa). Eri kokoja, liimapinnalla ja ilman jne.

Ajovalot ehdottomasti releillä "suoraan akulta". Normaalistihan se menee avaimen kautta. Vastaavasti et tarvitse sitä "Voltage regulator"ia joka on ollut kiinni rintapellissä - samat toiminnot löytynevät laturista.

Asennusjuomaa ja hermoja menee aivan varmasti, nopeaa puuhaa tuo ei ole jos tekee kunnolla. Ja muistaa sitten dokumentoida kaikki kunnolla.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten