Lainaus:
quote:
Minulla on se Ironsian vanha jakolaatikko, jossa on todistetusti hitaampi pikkupuoli kuin mitä 42:ssa alunperin oli. Letkassa peräkanaa tyhjäkäynnillä ajellessa (autoissa sama moottori, 3B, ja päälaatikko H55F) kulki hänen 75:nsa 36" renkailla huomattavasti hitaammin kuin minun 42:ni 33" renkailla. 36-tuumainen rengas on halkaisijaltaan 9% isompi kuin 33:nen joten välityksen täytyi olla selvästi pienempi. Eli jos 42:ssa on jakolaatikossa se 1.959 välitys, olisi se vähintään 2.137 (alkup. välitys kerrottuna tuolla renkaiden kokoerolla) eli aletaan lähestyä sitä 2.296 välitystä joka mainitaan 5-vaihteisen laatikon kaveriksi vuodesta 86 eteenpäin täällä:
http://www.birfield.com/modules.php?...EXT/08-01.html
Jännä tuo "NOT USA" maininta tuolla noiden perässä.
Mainittakoon että kyseessä oli nimenomaan uudemman HJ-61:n jakolaatikko joka oli yhdistetty BJ-75:n päälaatikkoon, tämän tarkemmin sen historiasta ei minulla kuitenkaan ole tietoa.
Harmiksemme on laatikko kiinni autossa joka ei liiku vielä vähään aikaan (ellei salama iske taivaalta), mutta ennemmin tai myöhemmin pääsen kyllä pyörittelemään ja ehkä valokuvaamaankin rattaita. Pysyköön sitten vaikka legendaarisena siihen saakka!
|
Jounas honma on siis yhä edelleen faktoidisesti todistamatta. Mutu on joskus vahvempi kuin fucktoid...?
t:SS
Note! This message was posted anonymously!