Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.01.2007, 10:11
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Oudolta mustakin tuntuu että ihan yhtäkkiä pimenis. Täytyypä ottaa vielä venakoppa irti ja tarkistaa tuo venan toiminta. Jos tuo nokka toimii, niin ilmeisesti se on sitten ruiskusuutin tukossa tai muuten kaput.
Kiitos!
T: Jani

Ton jälkeen helpointa ´sitten olis jos käyttäisit kotteroa Lucaksen (Boschin) systeemit tuntevassa pajassa mittauksissa. Saat parillakympillä todennäköisimmän syyn selville. (Jos et ole jo käyttänyt).

Eihän ne idioottivarmoja ole, mutta antavat hyvää osviittaa. Muutamassa minuutissa selviää sytkä, puristukset, ilmavuodot yms. jutut. Tietty tossa toisessa ketjussa on mainittuna, että olet ne jo tutkinut.

Itse käytin tota entistä heti aluksi sen hommattuani täällä Joensuussa eräällä hyväksi tiedetyllä pajalla. Vanha patu kädestäpitäen näytti mitä mikin oskilloskoopin käyrä tarkoitti. Oli ainakin mulle hyvä kokemus. Toisenkin kerran sitä käytin selvittäessäni tuota ECU-ongelmaani tuolloin.

Nykyistä ei ole tarvinnut käyttää. Hotwire-ruiskusysteemi kun tuntuu aikalailla toimivamman oloiselta, vaikka sisältääkin enemmän elektroniikkaa.

Nokka tuntuu aika epätodennäköiseltä vialta yhden yksittäisen kannun pimenemiseen. Pitäis melkein olla imuventtiili totaalisen jumissa, ja se ei oikein liene mahdollista (?). ECU-vikakin voi tuntua siltä että joku pytty on pimeenä. Mistä päättelit, että se on 8-pytty? Entä jos on vain heikko kipinä? Ootko vaihtanut virranjakajan kannen ja pyörijän, entä tulpanjohdot?

Niin siinä samalla kun irrotat niitä venakoppia, vois melkein tarkistaa ne suuttimetkin, kun plenumin joudut jokatapauksessa poistamaan tieltä. Bensakiskon pultit irti, suutinten lukituspultit auki, suutintukki ylös suuttimineen. Virta päälle, ja käytät käsin ilmamäärämittarin läppää. Tämä aktivoi bensapumpun. Tällä tavalla näet vuotavatko suuttimet. Takaisin laittaessa kannattanee uusia sitten ne suutinten o-renkaat. Tätä en ole itse tehnyt. Starttia tarjotessa suutinten pitäis kai sitten ruiskutellakin - tästä viimeisestä proseduurista en sitten ole enää varma.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Edited by - TimoV on 10/01/2007 10:27:37
Vastaa lainaten