Rockyn voimansiirrosta en tiedä mutta kokemuksia muista autoista sähköliimatulla perämurikalla.
Niva, akseliväli 2200mm ja renkaat 29".
Kempattu perä ei vaikuttanut etenemiskykyyn mitenkään ratkaisevasti, samat paikat ajettu kempatulla ja avonaisella perällä.
MUTTA ajotapaa piti ja sai hieman muuttaa, kääntyvyys maastossa heikkeni vähän, paikat mihin piti antaa pieni alkuhapetus eli kallionousut ym. lyhyemmät mäet meni pintakaasulla/väännöllä = ajaminen oli hieman helpompaa koska oli yks vetävä pyörä enempi.
Käyttäytyminen maantiellä ei muuttunut muuta kuin tiukemmissa kurveissa pienemmillä nopeuksilla, kääntösäde kasvoi lähinnä hiekalla kun toinen takarengas ei luistanut. Asfaltilla kääntösäde pysyi suurinpiirtein samalla koska tiukoissa käännöissä vetari antoi periks eli vääntyi ja "palautu" sit kun vapautti vedon, eli toinen rengas vähän ruopas kun paino kytkimen pohjaan.
Lumella en päässy testaan koska vaihdoin avonaisen perän takasin.
LäJä 35" renkailla.
Takaperä kempattiin kiinni. Etenemiskyky maastossa parantui todella paljon. Ei tarvi hapettaa enää juurikaan ja nyt se jatkuva toisen eturenkaan keuliminen ei enää haittaa niiiin paljoo.
Käyttäytyminen maantiellä ei muuttunut juurikaan.
Läjässä on paljon vahvemmat vetarit ja ne ei kierry vaan toinen rengas ruopii tiukoissa kurveissa niin asfaltilla kuin hiekallakin.
Lumella ei o vielä testattu koska auto on rikki.
Eli se on paljolti autosta kiinni miten vaikuttaa, auton mitat, renkaan koko, voimansiirron vahvuus ja ennenkaikkee alustan elastisuus ja joustot.
Loppukaneettina sanoisin että jos sulla on ylimääräsiä murikoita niin koita mitenkä etenee hitsattuna mutta mun mielestä ei kannata sitä ainoota murikkaa mennä hitsaileen!
******************************