En paljon usko noihin törmäystesteihin, niillä saadaan niin spekulatiivisiä tuloksia että ei paljon paremmasta väliä.
Juu, totta on että -06 corolla on turvallisemmaksi suunniteltu kuin joku 80-luvun DX corolla. Kehitys kehittyy, niin väitetään.
Samoin, testi suoritetaan aina samoilla menetelmillä joten on helppo suunitella auto siten että se kestää juuri testin mukaisen törmäyksen mahdollisimman hyvin, vaan kun ei taida nuo kolarit tositilanteessa tulla EURONCAP:n testiohjelmien mukaan.
Typeräksi tuon testin teke se että laitetaan vanha ja uusi auto törmäämään toisiinsa, selvää on että uudempi pärjää paremmin tai ainakin toden näköisyys siitä että uudempi pärjää testissä paremmin on suurempi. Olisi ollut vähän tasapuolisempi laittaa saman ikäiset autot rutistelemaan toisiaan.
Mitenkähän tuohon törmäystestiin vaikuttais jos maasturissa ois oikea [u]kunnollinen</u> koko keulan alueen peittävä nautarauta/vinssipuskuri keulassa?
Kuinkahan olis rellun keulan käynyt jos ois maasturissa ollut isompaa rengasta ja kori korkeammalla. Vois olla mielenkiintoinen tulos, koska ei välttämättä ois törmäys osunut ihan ihanteellisesti rellun törmäysvyöhykkeelle. Mitenkähän ois korotettu maasturi käyttäytynyt ja kuinka rumaa jälkeä olisi syntynyt maasturile?
Mutta tuo rieska ja volsu kyllä ruttaantui kumpainenkin aika totaalisesti.....
-- Wannabe OFF-roader --
l-200@offipalsta.com