Mikä jäi vielä epäselväksi? Uudemman LJ:n etuakselissa on ns. keskikokoiset murrokset, selvästi pienemmät kuin HDJ:ssa ja jonkun verran isommat kuin vanhan mallin Cruisereissa (J40/42 jostain vuodesta eteenpäin (-79?), kaikki J6, LJ-70, BJ75 jne - PZJ75:ssa taisi jo olla isommat murrokset?). Nuo astetta isommat on sovitettavissa vanhaankin akseliin, tosin en ole oikein läheltä nähnyt ohenenttua kääntökuulaa joten on vaikea sanoa voiko tuo vinguttaminen olla haitaksi ja uskallanko omaan (J42) akseliin tehdä sitä. Tosin tiedän että vahvikerenkaalla parannetuin murroksin varustetuilla autoilla on kisaakin ajettu ilman heikennetyn kääntökuulan aiheuttamia murheita.
Uuden LJ:n alusta on muutenkin hieman erilainen vanhaan verrattuna, iskarit ovat eri tavalla ja tukivarret ainakin rungon päästä ovat erilaiset, lenkkikiinnityksellä perinteisen tapin sijaan. Taka-akseli on edelleen puolikevennetty, J8:ssahan se on täyskevennetty.
HDJ:n olkavarret ovat erilaiset kuin näissä muissa, ovat kiinni kääntöosan alapinnassa ja yläpuolen olkalaakeri on vain kahdella ruuvilla kiinni.
|