Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 01.01.2007, 03:25
KuningasHytti KuningasHytti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Orivesi, Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Pitäähä munki.. joo laitoin kans et ei, mut tulimpas toisiin aatoksiin. Suihkurissahan suihkumoottori siirtää nimenomaan ILMAA EDESTÄ TAAKSEEN, jolloin syntyy työntövoima (kai verrattavissa tuuleen..?) Ja kun on tarpeeks vauhtia, nii siiven YLLE muodostuu niin kova imu (tyhjiö), että kone nousee ilmaan. Paljonko sitte vauhtia tarvii, riippuu varmaan siipien pinta-alasta ja koneen massasta.

Mutta; jos VASTATUULI on sama, kuin koneen sen hetkinen nopeus, nii mihkäs se sitä liikkuu..!? Tarttis vaan helevetillisen tuulen nopeuden, jotta voittais esim. Hornetin, jonka max nopeus on n. 1,8 Mach eli obaut 2000 km / h (tekee 555 metriä per sekunti..) eeh.....

Ps. tiesittekö muute, notta Stealth - hävittäjän nopeus o vaa 0,9 Machia, puolet pienee mitä Hornetin?
Tossa on hauskoja hetkiä lentäjistä ja niiden toilailusta: http://www.micom.net/oops/

Entäs tämä: Ajatellaan, että JUNA kulkee 100 km / tunnissa. Sisällä matkustaja, joka kulkee kävellen junan kulkusuuntaan (nopeus jotain 1km/h), nii kuinka lujaa kyseinen heppu kulkee; vai kulkeko ollenkaan? Asia jota oon monesti junas miettiny.

Varmaan monet muistaa Ritari Ässän ja sen puolikkaan yhdistelmän, jonka kärryn kyytiin ja pois Hasselhoffi TransAmillaan nii tyytyväistä päästeli. Siinäki pitää osata ottaa maan, auton ja rekan nopeuserot huomioon, ku ajaa kyytiin ja pois. Nääs Kitin ero maahan on paljon, ja ku se ajaa sisälle, nii auton ja perävaunun nopeusero on lähes nolla. Aatelkaa kuinka kävis, jos kuski ei päästäiskään ollenkaa kaasupetaalista? Skaputumrymin-PAM! Tulis kärristä Transit malli!

Tuli taas tekstiä..

--------------------------------------------------
"..Diesel lemahtaa, yö kun yskäisee.."
Vastaa lainaten