Hmmm... ovatko kaikki särkyneet rattaat "samaa erää"? Olisko lämpökäpistely mennyt pieleen? Karkeasti voi asiaa kokeilla viilalla naarmuttamalla "ei toimivaa pintaa" ja verrata vaikka nokkaa-akseliin. Onko hyvin pehmeä?
Jakajan käyttöpyörän pitäisi pitää nokka-akselin olake moottorin käydessä kevyesti lohkoa vasten, päittäisvälys siis nolla.... Takimmaisessa nokkalaakerissa pitäisi kirjatiedon mukaan olla kaksi reikää, joiden kautta mahdollisesti lohkon takapäädyn porauksessa olevan "tulpan" ja nokan väliin jäävä paine pääsee ulos.... jos eivät ole kohdallaan, voi paine pakottaa nokkaa eteenpäin... luulis jakopäänkin kärsivän.
Onko sulla ihan oikea öljynpainemittari? Josko paineenrajoitusventtiili olis jumissa niin, että öljynpaineet nousevat taivaisiin ja pumpun kääntämiseksi tarvittava momentti kans.... Roverin koneessahan tuo samainen pyörä on vähän nirkoisesti voideltu yläkerran paluuöljyllä ja jos öljynpaineita nostaa paineventtiiliä roplaamalla niin kuluminen kuulemma kiihtyy em syystä.... 50km kuulostaa kuitenkin aika huimalta !
Aika mystinen juttu.
Tapsa
- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
|