HDJ-80:n (ja LJ-70:n) etumurikka on ns. high-pinion mallia, eli jos sen laittaa taka-akselille, kuormittuu pinjoni ja laakerinsa väärin päin (joka on ilmeisesti ollut syy sen siirtämiselle akselilinjan yläpuolelle etuakselilla).
Vanhemmissa Cruisereissa kun on isot murikat edessä ja takana, ei suurempia vaivoja ole esiintynyt vaikka etuakselissa välitys tosiaan pyöriikin niin että hammaskosketus on koveralla puolella (ns. coast eli moottorijarrutus).
Kunpa Toyota olisi tajunnut jättää ison murikan 80:sten etuakselille, niin olisi maailma hiukan parempi paikka.
HDJ:n akseleita vaihdetaan alle lukkojen, takapään levyjarrujen, isompien murrosten ja isomman täyskevennetyn takaperän takia. Edelleen hyviä syitä voisi etsiä taka-akselin nelilinkistä jonka Pauli jo mainitsikin.
|