Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 28.12.2006, 20:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mulla on ihan tavallinen voitelujärjestelmä uudella parempituottoisella pumpulla, mutta öljypohjaa on muokattu isommaksa ja yritetty muotoilla niin, että öljyä riittäis pääosin kaikissa tilanteissa. Eikä ole kyllä kertaakaan silmään ottanu, että ö-paine valo olis vilahtanu ja kuitenki on tullu ajettua.

Toi paine varajaa, mikä on tossa Miikan willyksen keulalla toimii, kuten paineakku yleensäkkin. Eli sen sisällä on kalvo ja kalvon toisella puolella kaasua ja toisella puolella suorayhteys öljykanavaan. Kun kone käy latautuu paineakkuun paineistettua öljyä (sillä koneessahan on öljynpainetta sen käydessä). Jos käy niin ohraisesti, että pumppu ei saisikaan öljyä alkaa silloin painevaraajan kaasupaine työntämään varaajasta öljyä pääöljykanavaan niin kauan, kuin säiliöstä sitä riittää. Monestihan kyseinen öljynpuute on TODELLA lyhyt hetki ja öljynpaine saavutetaankin nopeasti normaalilla systeemillä.

Painevaraajaa voi käyttää myös koneen starttaushetken rasituksia vähentämään. Koneen käydessä ennen sammutusta käännetään painevaraajan öljypuolella oleva hana kiinni, jolloin painevaraaja on täynnä paineistettua öljyä. Kun konetta aletaaan käynnistämää, niin samalla mekaanikko/apuri avaa hiljakseen hanaa, jolloin koneessa on heti öljynpainetta jo starttaus hetkestä alkaen.


Selkeskö?????





<center>---------------------------------------

Land-Wagoneer rojekti

www.formula-offroad.fi


</center>

Vastaa lainaten