Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi, mutta sen verran voin sanoa, että nykyaikaisella lisäaineistuksella saadaan Voitelevuus / HFRR, joka määritellään testin ISO 12156-1 mukaisesti, huomattavasti paremmaksi, kuin mitä se oli esim. rikkiä sisältäneen polttoaineen aikoihin (ennenmuinoin polttoaineessa oli happi- ja typpiyhdisteitä sekä raskaita aromaatteja, jotka osaltaan toimivat voiteluaineena siinä naftassa. Nykyään ne poistuvat rikinpoistoprosessissa rikin kanssa).
Kaksitahtiöljy on kuitenkin tehty toimimaan hieman eri olosuhteissa kuin dieselöljy. Vaan laittaahan ne jotkut magneettejakin polttoaineputkiin...
Tuolta:
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...2655;2698;2707
löytyy aika kattavasti infoa polttoaineista, käyttöturvallisuustiedotteita myöten.
Tuolta:
http://www.neste.fi/binary.asp?page=...ment&version=2
saa suoraan dieselpolttoaineoppaan pdf:nä. Siinä on paljon hyvää tietoa dieselpolttoaineista.
Sen verran voin kertoa, että kun ajattelee sitä panostusta, joka esim. Nesteen polttoainelabrassa laitetaan polttoaineen ja sen lisäaineiden tutkimiseen, niin jos siitä kaksitahtiöljystä olisi oikeesti jotain hyötyä, niin se pumpattais sinne naftalinjaan suoraan jo varastointi/kuljetusvaiheessa, been there, seen that...
<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen
KALAVIEHE!!!</center>
Edited by - Flugfiske on 28/12/2006 14:36:47