Viestiketju: susukin nopeus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 26.12.2006, 22:40
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:Ja tuskimpa sitä suositusnopeutta sinne manuaaliin on ihan turhan takia painettu.
Et ole tainnut lukea sitä puppua käyttöohjeista Hyvä ettei autolla ajamistakin kielletä, ettei satu vahinkoja ...

Lainaus:
quote:Kakkos vaiheessa tuli toettua että jos joutuu nopeasti jarruttaa toinen puoli jäällä ja toinen asfaltilla niin nelivedolla auto lähtee käsistä, kun takavedolla sitä pystyy hallitseenkin.
Olen mäkin ajanut harjoitteluradalla, ja oikeesti tielläkin liukkaalla, enkä koskaan ole saanut tätä esiin. Riippumatta vetotavasta ilman ABS-jarruja oleva auto lähtee tossa pyörähtämään.

Sen verran täytyy Suzukista sanoa, että lyhyen akselivälin takia sillä on liukkaalla ajettava vetotavasta riippumatta tosi vartovasti, koska luistot alkavat äkillisesti. Pidemmillä akseliväleillä jää kuskille enemmän aikaa reagoida. Mun FJ40:ssä oli vähän tota lyhyen akselivälin vikaa ja joka talvi sillä tehtiin piruetteja. Lisäksi noi automaattilukot tuskin parantavat talviominaisuuksia ...

Kannattaa kokeilla auton käyttäytymistä liukkaalla eri vetotavoilla ja valita se joka itsestä tuntuu parhaalta. Itse laitan Rangessa/Discossa tosi liukkaalla kelillä aina keskilukon kiinni, eli ajan kuten kytkettävällä nelivedolla. Tämä auttaa erityisesti jarrutuksissa.

T, Antti
Vastaa lainaten