Lainaus:
quote:
Öljynpaine keskittää ahtimen akselia. Voi olla ettei paineen alla valskaa kun on akseli keskitettynä.
Tsekkaa pakoputki heti ahtimen jälkeen ja pakosarja ennen ahdinta. Selviää jotta vuotaako koneelta vai ahtimen pakopuolelta.
Samppa
Note! This message was posted anonymously!
|
Eikö ton pitäs valskata paineen alla myös? öljynpainehan on varmasti kovempi ku ahtopaine.
Turbo kehittää 2 ja 3 vaihteella pikkukaasulla 2-3000 kiekan kohilla jonkun muistaakseni 0,3-0,5bar ja 80-100km/h vauhissa jonkun 0,5-0,7 bar ja öljyn painetta on varmasti liki 2-3bar tuolla 2-3tonnin kierros alueella (en tiedä paljonko tollasessa koneessa on oikea öljynpaine?) öljynpaineenhan pitäs olla sama 2000tonnin kierroksilla riippumatta siitä onko konetta kuormitettu vai ei?
Ja kyllä mun mielestä ton öljyn pitäs mennä koko ajan tonne turboon jos ois mennäkseen. Ainakin maalais järjen mukaan kovempi paine sekottuu hyvin tonne matalemman paineen sekaan?
Ja luulis että kun konetta/ turboa kuormittaa ajaessa niin se akseli ei ois keskittynyt enään niin hyvin kuin paikallaan huudatattaessa? Pakokaasut ja tä'rinä vois haitata sen keskittymistä?
Timo..
Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg