Löytyy painemittari. Ahtoja tulee niinkuin kuuluukin, ja eivät katoa missään vaiheessa, nousee niinkiuin pitääkin.
Jos ajaa tasakaasulla sen 2-3000rpm 2sella tai 3sella niin että sitä sinistä pukkaa, sit kun painaa kaasun pohjaan ja kun kiekat on yli 3000/ahtaa enemmän niin ei savuta yhtään sinistä, sit rupee tulemaan mustaa kun olaaan lähes tapissa.
Ja tota poh poh ääntä kuuluu ainakin tuossa 2-3000kohilla, tyhjäkäynnillä ei ainakaan kuulu eikä siitä pikkusen ylikään olevilla ~1500 asti. 3000 jälkeen en oo kuunnellu sen tarkemmin vielä. Pitää huomenna tutkailla totakin kun kotiudutaan.
Ei tuo ääni kova ole, jos on noin metrin päässä putken suusta niin kuuluu pieni poh poh kierroksilla. Voiskos ton poh äänen aiheuttaa myös tuo kuseva suutin jos se polttaa vaikka putkessa vähä tai jos se käy rikkaalla?
Mistä tuo poh ääni vois syntyä tuolla koneistossa? Kantavasta/vuotavastako venttiilistäkö? Vai sellsesta joka ei aukea täysin?
Mites muuten kun kuuntelin venttiilikoneiston ääntä. Otin öljykorkin pois niin sieltä kuulu sellanen koooh/hoooh ääni, sellanen pieni kohina, ei kuitenkaan mitään kannen tiivisteen rikkoutumisen merkki ääntä. ja kun siihen reiän päälle veti tiukasti kankaan niin se ehkä pikkusen "pomppi siinä" imu/paine tahtien mukaan, tai tärisikö vaan koneen mukaan sit? Ei sieltä ainakaan painetta tullut, että kai kannen tiiviste on ehyt?
Lueskelin tuolta että noista ois joskus menny kannentiivisteitä työntötankojen/ sylinterin kohdilta poikki ja sen seurauksena ruvennut lykään sinistä huippukierroksilla ja venakoneistosta on kuulunut poksutusta korkin irrotuksen jälkeen?
Timo..
Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg