Lainaus:
quote:
Eikös sininen savu ole merkki että sylintereihin pääsee jostain öljyä. Esim ohjurinkumit tai männänrenkaat..
Musta savu taas palamatonta polttoainetta. Esim. suutin tai venttiilivikaan
|
Teoriassa kyllä, mutta miten selität sen että tuo savutus on satunnaista osakierrosalueella pikkuvaihteella, jo se öljyä veis esim: männänrenkaitten kautta niin sen pitäs viedä sitä kokoajan kun antaa kaasua. Etenkin kun otat kaikki irti koneesta, sillon ei tuu muuten savua kuin huippukierroksilla vähän mustaa. Ja jos ohjarin kumet ois niin pitäs tulla sinistä moottorijarrutuksessa ja sit kun läppäät esim siitä kaasun pohjaan niin pitäs tietääkseni myös pölläyttää.
Ja tommonen määrä savua haisis jo pahasti öljylle jos se ois öljyä. Ja öljyä ei ole kulunnut yhtään vaikka kuinka kauan ollaan savutettu ja rasitettu konetta. Ja miten alakerta menis yht äkkiä harvax että se vaan savuttas tietyllä kierrosalueella? Jos männän rengas/renkaat ois poikki niin kyllä se sirisis ja savuttas koko ajan tasasesti sinistä, ei ainoastaan tietyllä kierrosalueella/vähäisellä kuormalla. Mun ymmärtääkseni mitä enemmän kuormittaa konetta sitä enemmän sen pitäs öljyä syödä?
Musta savu on mun mielestä palamaton polttoaine, ja tuommonen mikä saa tasasesti liikaa on taas siniharmaata tai sinistä?
Timo..
Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg