Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 20.12.2006, 09:11
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: huomatavasti enemmän pyöriviä massoja joiden pitää taas kiihdyttää.
Tämä on vakioselitys napalukkojen tarpeelle, mutta ei käytännössä ole totta. Mikä sun mielstä on vetarin ja kardaanin hitausmomentti verrattuna vaikka yhteen eturenkaaseen?

Lainaus:
quote:BJ:ssä oli kiristetty kitkalukko edessä ja 35:set alla
Kitkalukko tietenkin haittaa ohjausta, mutta avoimen perän tai ehjien murrosten ja kardaanien vastus ei kyllä tunnu missään. Myöskään renkaat eivät tähän vaikuta sitä eikä tätä.

--xx--

Ratkeaakohan tämä nettikeskustelulla? Edelleen kysyn sen sokkotestin perään. Jos joku sen oikeasti ratista pystyy tuntemaan, niin sitten uskon. Muuten en. Itse en ole millään autolla pystynyt tota erottamaan.

Joku etuvetoisen omistaja voisi kokeilla seuraavaa:
1) Mutkitella autolla veto päällä
2) Rullata sama paikka vapaalla, koneessa samat kierrokset (ohjaustehostimen vuoksi)
Tilanne on ihan sama kuin takavedolla napalukot kiinni. Tuntuuko tässä ohjauksessa eroa?


T, Antti
Vastaa lainaten