Viestiketju: Liukasta on...
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.12.2006, 17:55
Tuhnu Tuhnu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 07.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Perusasetus

Kerran Rovakadun päässä Kadetissa kattelin notta nyt tulee mersu perseeseen ihan väkisillä. Löysäsin siinä sitten jarrua että ku tulee niin selvitään vähän vähemmällä. Olin ekana jonossa liikennevaloissa eikä oma auto kenenkään päälle pääsisi suistumaan ja sitten kolahti. Mersusta juuri kortin saanut viikari nousi mairea hymy naamalla ja semmonen meikattu pikkuritsa vänkärin paikalta siihen häpeissään pönöttämään. Poika tuumas että "Miehän sanoin että ei kannata ottaa suihin liikenteessä, menee herpaantuminen". Päällepäin ei Kaputtiin tullu vaurioita. Eikä mersuun liiemmin, tosin kämpillä huomasin notta takaluukku ei istu kunnolla paikalleen. Rahalla siittä onneksi vain selvittiin.

Toinen tarina tuli mieleen Tunturirallista vuojelta 99 tai 00 ku oltiin yleisönä menossa kattoon historic-luokan menopelejä. Hinkutettiin semmosta mettäautotietä mäen päälle samaisella Kaputilla, vauhtia noin 10km/h. Paljon lunta ja syvät ajourat. Yleisen luokan autot oli jo ek:n menneet ja paluuliikenne oli tiellä alkanut. Ilmeisesti ralliyleisö oli vähän vauhdin hurmassa ja vastaantulijoitten kans oli aavistuksen ahdasta. Siinä sitten väisteltiin muutama vauhdilla alamäkeä alaspäin tuleva porukka ennenku nyppylän takaa tuli vauhdilla uus musta Seat merkkinen henkilöauto. Minä siinä vääntämään autoa pois uralta ja väistämään tuota Seattia. Sain sen verran käännettyä että kun Seatti pamahti keulaan niin osui vain etunurkat vastakkain. Me jäätiin paikalleen ja seatti otti koko kyljen mitalta naarmua opelista ja syöksyi auravallin läpi melko syvälle mettään. Seatissa oli kuvausryhmä eräästä kotimaisesta moottoriurheilun makasiiniohjelmasta ja porukassa kannettiin seatti tielle. Paikalla sovittiin että illalla pohjahovissa nähdään ja sovitaan juttu siellä. He kertoivat että tottakai kolari on heidän syytä ja nyt on kiire tekeen juttua seuraavaan paikkaan. Ja minä uskomaan arvostettuja ohjelman tekijöitä. Siis me olimme Kaputilla kolarin sattuessa paikallaan ja jäimme osumasta paikalleen penkkaa vasten. He syöksyivät läpi auravallin ja jatkoivat matkaa n. 10m karheikon puolelle.

Illalla nähtiin Pohjahovissa ihan selvinpäin ja edelleenki asia oli niinkuin yhteisymmärryksessä oli sovittu. He tekevät vuokra Seatistaan paperit omalle vuokraamolleen ja minä Opelista omalle vakuutusyhtiölle. Asia pihvi, ja seuraavana arkena vuokraamoon soitto ja yllätys oli suuri kun sieltä ilmoittivat että syy on meidän, poliisi ei ollut käynyt paikalla ja asia menee vakuutusyhtiöiden väliseen selvitykseen. Silloin alko ***utus käyrä kipuamaan ja soittelua perään Helsinkiin kyseiselle toimittajalle jonka kuvausryhmä päällemme ajoi. Juu juu, siellä on vain kuvaajalla käynyt tuollainen pienimuotoinen virhe, hän kyllä korjaa sen. Olihan se asia kumminkin etukäteen sovittu (eikä mitään paperille laitettu<--omaa tyhmyyttä). Asia päättyi siihen että minun vakuutusyhtiö maksoi puolet Seatin korjaamisesta ja menetin bonukset. Minä en saanut mitään muuta kuin Kadetin etukulman paskaksi ja nolla bonukset. Kasko olisi oman auton korjaamisen korvannut mutta sitä ei ollut.

Mitä tästä siis opimme? Otetaan suihin muualla kuin liikenteessä, vaikka auto siihen hommaan hienosti passaakin. Ja soitetaan ne poliisit vaikka oltaisiin hevon jeeran perseessä ja se aikaa veisikin, vaikka toisena osapuolena olisi tunnettuja kasvoja telkkarista joiden sanaan voisi luulla luottavansa.

Vastaa lainaten