Korvasin yhdestä venemoottorista vesijäähdytteisen pakosarjan kannen paperimassatiivisten vuosi sitten Locktiten 5920:llä (
http://65.213.72.112/tds5/docs/5920-EN.PDF) ja kyllä se on tiiviinä pysynyt ainakin viime kesän ajot. Piti kokeilla jotakin uutta, kun paperimassatiiviste ei kestä siinä kuin pari kesää. Rakenteessa on "kuiva" pakosarja osana kevytmetallista lohkovalua. Sarjan kahdella sivulla kiertää vesivaippa, jonka tiivistettävä kansi sulkee. Kansi siis pitää sekä vettä että pakokaasut takanaan, mutta toisistaan erillään. Sen verran kuuma se alumiinikansi on, ettei maali kestä siinä pakoaukkojen kohdalla palamatta (2-syl 2-tahtikone).
Annoin kuivua kasaamisen jälkeen useamman päivän ennen ensimmäistä käynnistystä. Painettahan tuossa on tiivisteen pidettävänä vähemmän kuin kunnossa olevassa auton moottorin jäähdytysjärjestelmässä.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on