Eipä muuta voi mennä arvostelemaan kuin mitä on ollut eli:
Hellaa on tullut käytettyä ja noi Rallye3000 (ref 37,5), rihloitetulla lasilla on huomattavasti paremmat maantiellä kuin Luminator Metal (ref 37,5), sileällä lasilla. Miksi, en tiedä.
Noissa Luminaattoreissa toi valokuvio on jotenkin niinkuin ei oliskaan eli ei saa oikein kiinni mistään että mihinkä valaisee.
Noi Rallyet aivan ehdottomat maanteille. Näyttää pitkälle JA leveälle.
Katolla (maastossa) on noi Hellan Comet ff200-sarjalaisia pari. Hieman pistemmäinen, mutta antaa katolta aika hyvän valon lähivalojen ulkoreunalle.
Katolla on lisäksi 2 paria Hellan Ultra Beam H9 työvaloja, jotka ovat suunniteltu juuri ylhäältä alas suuntautuvaan lähivalaistukseen. Kuvio on selkeä (kuin viivottimella vedetty) ja valon voimakkuus on äärimmäisen tasainen ja tehokas (65W H9-polttimo)
Duunin traktorissa on nuo Hellan Modul 6213 Double Beam FF - valot... en tykkää. Valokuvio sumuvalomainen, eikä siltikään edes kovin leveä.
Ajovaloista sen verran, jotta kun vaihdoin Blazeriin noi Hellan Super H4 7" umpiot Philipsin Vision Plus polttimoilla tuli oikeasti yöstä päivä.
Noi Vision Plussat on parhaat tähän mennessä valmistetut vakio H4:set. Äärimmäisen valkoinen valo (myös umpiossa eli ei heijastele bling blin- sinistä) ja kestää kovempaakin rytyytystä.
Philipsin Night Guidet oli taas paha moka. Noi eri värialueet sekoittavat ja vääristävät näkymän pahemman kerran. Valon kantavuus järjettömän lyhyt, kuin huomiovaloilla ajaisi. En tiedä mistä ovat keksineet että näyttävät niin ja niin paljon pidemmälle kuin muut.
Okei, noissa H4 polttimoiden arvostelussahan on siis käytetty pyöreitä 7" umpioita, jotka sijaitsevat normihenkilöautoa korkeammalla eli voihan olla että joku muu näkee asian toisin henkilöautosta lähempänä asfalttia sijaitsevilla, suorakaiteen muotoisilla umpioilla.