Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 09.12.2006, 13:13
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Yksi merkittävä ero on AKK-alaisiin sääntöihin:
AKK-offroad: "Kaikki ne muutokset, joita ei ole sallittu näissä säännöissä tehtäväksi, ovat erityisesti kielletty."
Suunnistuscup: "periaatteessa mikä ei ole kiellettyä on sallittua tiettyyn rajaan asti."
Kun tähän lisätään suunnistuscupin säännöistä:
"protestimaksu 50 EUR, joka palautetaan, jos protesti hyväksytään." ja "Mikäli osallistuminen peruuntuu ja se tehdään viimeistään kuukautta ennen kilpailua, palautetaan koko osallistumismaksu, sen jälkeen puolet siitä, jos peruutus tehdään viimeistään kilpailua edeltävänä päivänä."
kuitenkin cupin päättävältä taholta sanotaan "Tulkinnoissa käytetään vain ja ainoastaan järkeä."

Lopputuloksena; Muut kuin säännöissä kielletyt muutokset ovat sallittuja. Ne kuitenkin voivat olla kiellettyjä, jos ovat vaarallisia.
Esimerkkinä vaikka kemppilukko. Tieliikennelakien mukaan laiton (vaarallinen), mutta kuitenkin käytännössä liikennekelpoinen ratkaisu kunhan on varovainen ja tietää mitä tekee. Näin siis kemppi takana. Mutta entäs kun se on edessä? Katsastajan järjen mukaan on jo vaarallinen, mutta jos kilpailija tietää olevansa varovainen ja tietää mitä tekee? Tai jälkikäteen toisen kilpailijan mielestä on vaarallinen, mutta uskaltaako riskeerata 50eur protestiin, kun ei ole tarkkaa kirjoitettua sääntöä?
Kuitenkin "järjellä kielletty muutos" voi olla tieliikennekelpoinen ja turvallinen, mutta kielletty koska ei ole muutoskatsastettu (poikkeuslupa)

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten