Hei !
Huomaan, että kukaan ei ole maininnut ollenkaan Superwinch 'ia. Mulla on sellanen, tosin hyvin pieni. Ollut Suzukin nokalla 19 vuotta/312000km ja mitään pahaa sanottavaa siitä ei ole. Minä en ole varsinainen off-road ajelija, joten vinssin käyttökin on ollut enemmän tai vähemmän satunnaista lapin vaellus-, kalastus-, valokuvaus- yms. reissuilla huviajeluiden ohessa. Käytetty kuitenkin silloin tällöin normaaliin kiinnijuuttuneen auton vetämiseen. Lisäksi vedetty hyvin paljon isoja kiviä perunamaasta, isoja, betonisia kaivonrenkaita paikoiltaan ja käytetty vielä lumenpuskulevyn nostamiseen autolla lumia työnnellessä. Paitsi tänä talvena. Hinnoista en tiedä mitään muuta kuin, että tuo aikoinaan maksoi suunnilleen saman kuin isot, "täysikasvuiset" vinssit tänä päivänä. Tuo vastaa oletettavasti, kuten joskus aiemmin olen kertonutkin, jotain mönkijän vinssien tasoa nykyisin, mutta onhan autokin kevyt (voisipa sanoa, että umpiohjaamolla varustettu mönkijä. Sellaisenaan todella hyvä ajoneuvo). Mutta moottorilla/renkailla vedättämällä olen yhtä kertaa lukuunottamatta aina saanut auton irti. Se yksi kerta oli, kun etujouset putosivat paannejäähän tulleeseen vettä virtaavaan kohtaan siten, että auto jäi etujousiensa varaan roikkumaan takapään ollessa märällä, liukkaalla peilijäätiköllä. Siis yksi ääni myös Superwinch 'n puolesta.
Terv. Risto
|