Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.12.2006, 23:29
Repsikka Repsikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: tampere, Finland.
Perusasetus

Anteeksi nyt vaan, mutta on ihan pakko puuttua tähän sääntöjupinaan. Tässä taustalla olen näitä keskusteluja seurannut ja kovasti ihmetyttää se, että miksi tätä keskustelua yleensä käydään? mielestäni käytäntö on yleensä koko yhteiskunnassa mennyt niin, että ensin luodaan säännöt, jonka jälkeen kansalaisten on niitä noudatettava. Miksi se sama käytäntö ole täällä voimassa? Ei uimarikaan saa perseeseensä evinrudea pultata, että pääsisi kovempaa, koska se on säännöissä kielletty. Kyllä asia on niin, että ensin tehdään säännöt ja sen jälkeen rakennetaan kalusto niiden mukaan. Luoja, kuinka olisinkaan itse ajanut rallia jo ties kuinka monta vuotta, jos saisin osallistua kilpailuihin omalla siviiliautollani, koska ei ole rahaa ostaa/rakentaa oikeaa kilpuria. Se vaan menee niin. On täytynyt tyytyä harrastamaan sitä muulla tavoin, kuten olemalla huoltohenkilöstönä kisoissa.
Ja hei, en nyt tarkoita sitä, että persaukiset painukoot sossun jonoon ruikuttamasta, ei minulla ole sen enempää varaa ajaa offiakaan itse, vaan kuten nimimerkistä voi päätellä, harrastan sitäkin siitä toiselta penkiltä. En mahda sille mitään. Silti se on kivaa.

Koska kisoissa autoilla ajetaan myös yleisillä teillä, niin silloin auton täytyy olla tieliikennelain vaatimassa kunnossa, mikäli kilpailun järjestäjä ei ole viranomaisilta poikkeuslupaa hakenut. Tarkoitan tällä nyt esim. renkaita. näinollen renkaiden tulisi olla papereissa autoon katsastetut. Kilpailun säännöt jakaisi sitten autot omiin luokkiinsa niiden määräysten mukaan. Mielestäni yksinkertaista.

Säännöt tehdään sitä varten, että kaikilla kilpailijoilla olisi tasavertaiset mahdollisuudet menestyä lajissaan ja näinollen sääntöjen tulee olla kaikkia sitovat ja koskevat. Jos jollakin on esim. Toijjotassaan nyt 35" pokkerit alla, leimattuna, ja auto olisi muuten stanuihin sopiva, niin ei muuta kun O/M/V- palstalle ja kyselemään 33" kiekkoja alle! ei se sen vaikeampaa ole. Ja kun matkahuolto on ne perille kiikuttanut, niin pyörät alle ja tervetuloa stanuihin kisaamaan. Jos ei ole mahdollisuutta näin tehdä, niin sitten ei muutakuin tervemenoa modiin.

Tämä vuodatus koskee siis nyt ehdotettuja vuoden -07 alusta tulevia cup-sääntöjä, jotka olivat mielestäni mainiot. Se, miten ajettiin viime- tai edellisvuosina, on historiaa ja nyt ei auta kun eläytyä uusiin sääntöihin. Kun kaikki kilpailut, joilla on tästä lähtien cup-arvo noudattaa näitä laadittuja sääntöjä, ei pitäisi kenelläkään olla ruikuttamista. Muissa kun cup-arvon omaavissa kisoissa menköön asiat sitten ihan niinkuin niiden järjestäjät haluaa. Näin se menee muissakin lajeissa, kuten esim. jäärata-ajossa. Viralliset kisat ajetaan akk:n sääntöjen mukaan, muut kisat, esim. seurojensisäiset kisat sitten sovelletuin säännöin.

Kiitos ja anteeksi.

-kaikki kura on kivaa-

Edited by - Repsikka on 07/12/2006 23:38:23
Vastaa lainaten