Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 12.03.2007, 09:08
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

HJ60 perhefarmari-offipeli


Noniin, sain aikaseksi haeskeltua noita vanhoja juttuja, joten polkastaanpa tämä aihe pystyyn.

Kyseessä on siis -81 HJ60 avoimilla perillä, 33x12,5R15 BfGoodrichin All Terrainit on pyöriny alla auton ostosta asti, niillä on offattu, ja rullattu nyt n. 55 000 km, syksyllä laitatin nastat niihin että saa hyvän syyn ostaa jo ne karkeammat kesäksi. pintaa on vielä n. 10 mm.

Aikanaan alusta oli ihan kentässä, joten jotain piti tehä. Old Man Emun alustan asennuksesta on juttua tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=6451

Talvella, että kone lähtee mökilläki roikan ulottumattomissa hyvin käyntiin, tarvii olla joku lämppäri. Tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=6806 on juttua munki Webaston asennuksesta, vaikkei mun aihe ookkaan.

Ja sitte sattuu niitä vahinkojaki välillä, kadonneiden öljynpaineiden metsästystä ja koneremonttia harrastetaan tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=6871

Suunnitelmia on vaikka mitä, mutta ajalle tuntuu olevan niin monenlaisia käyttötarpeita, että tehään pikkujuttuja aina ku keretään.

Ostin käytetyt 33x12,5 TSL:ät kesäksi, niille pitäs beadlock:it tehä, ja senpä takia toisetki All Terrainit hommata vanteineen katukäyttöön.

Erillinen 12 V sähköjärjestelmä on ollu suunnitteilla jo pari vuotta, samoin paineilma, varaosa-auton täyskevennetty taka-akseli pitäs lukottaa Lock-Right:illa tai Aussie Locker:illa ja vaihtaa alle. Nuo 33" A/T:t 8" leveällä vanteella menee hienosti lokasuojan sisään sisäänjoustossa, mutta TSL Bead Lock:illa ja mukavasti ulospäin levenevänä voi aiheuttaa tarvetta pienelle korinkorotukselle, ettei sisäänjoustoja tarvis hirveesti rajottaa.

Homman kehykset asettaa se, että auto on kaksi koiraa sisältävän lapsiperheen käyttöauto, jolla harrastetaan myös offia jonku verran (mm. käytiin kattelemassa 2005 Lapland Trophyn standard-luokassa). Eli kaupunki-, maantie- ja yleiset käyttöominaisuudet on ykkössijalla, ja maasto-omituisuuksia koitetaan parannella siinä sivussa.

Tällä hetkellä auto on suunnilleen tässä asussa, tosin puhtaampana näin talvella.


Niin, ensimmäisiä rakentelukohteita tällä hetkellä on varmaan vinssin ympäristön rautamäärän pienentäminen kohtauskulman parantamiseksi sekä helmapalkit.

Jos joku sattuu muistamaan / löytämään aiheita joissa tästä autosta on juttua täällä, niin saapi linkittää tähän.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.


Viimeksi muokannut samisami2 : 29.05.2008 08:49 Perustelu: Linkit uusittu "otsikon editointi ss2"
Vastaa lainaten