Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 02.12.2006, 09:28
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: Asentajakaverin kanssa katseltiin kuvia takaperästä ja se meinas, että ois pinionin laakeri, joka siellä antaa ääntä.
Eikös se perän ulina yleensä synny hammasvälityksestä, jos laakerointi pettää ja päästää hammaskosketukset perseelleen? Väljän laakerin vaihto ei ehkä enää pelasta, vaan perä saattaa ulista uudelleen laakeroitunakin, jos välitys on jo kulunut.

Lainaus:
quote:Kuinka iso homma on tuo perän laakerointi
Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Ei se mikään ylivoimainen ole. Perän laakerointi on yleensä semmoinen aamupäivän homma, mutta jos pinion-akselin korkeutta joutuu hakemaan,niin saattaa mennä aikaa enemmänkin. Hommassa tarvitaan yleensä ainakin ulosvetäjä+vetolevy, momenttiavain ja heittokello sekä perän tyypistä riippuen vielä muitakin erikoistyökaluja. Myös shimmilevyjä tai krymppiholkki saatetaan tarvita esikiristyksen säätöön. En tunne Rockyn perää tarkemmin, mutta jos sulla on räjäytyskuva, niin siitähän sen rakenteen näkee. Korjauskäsikirjasta löytyvät hammasvälys ja pulttien kiristysohjeet.

Lainaus:
quote:Periä näyttää olevan kahdenlaisia; kitkalukolla ja ilman, mistä tietää kumpi itsellä on
Nosta toinen takapyörä ilmaan, käsijarru auki ja vaihde vapaalle tietty, ja yritä pyörittää pyörää: jos pyörii kevyesti, niin sulla on joko avoin perä tai ihan loppuunkulunut kitkaperä. Jos pistää hanttiin, niin sulla on joko kitkaperä tai rikkinäinen perä


T, Antti
Vastaa lainaten