Viestiketju: suunnistus välineet?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.12.2006, 16:36
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Onkohan kellään kokemusta Garminin etrex summit- kapulasta? Sais läppäriin kiinni Rodeodriven kaveriksi, sähkönen kompassi ja jotaki muuta... Ei ollut kyllä Sirf 3 piiriä, mahtaako nähdä satelliittia auton kojetaululta jos vielä puun alla? Vai pitääkö se teipata kattoon kiinni? Jos löytäis rastin lähelle, voisi ottaa kapulan pieneen käteen ja jalkautua maastoon?

aromipesässä kypsyy parempi siemen
Mulla on tuo kyseinen kapula ollut jo pari vuotta retki-/metsästys-/kalastuskäytössä. Kyllä tuo jotenkuten signaaleissa pysyy metsässäkin. Viime syksyltä on kyllä sellainen kokemus, kun ensimmäistä kertaa ei löytänyt satelliitteja. Olin tiheässä kuusikossa aikamoisen montun pohjalla suomussalmelaisessa rämeessä, paksun pilviverhon alla tihkusateessa. Kapula sai satelliitit kiinni, kun nousin rinnettä hieman ylös, aukeammalle paikalle. Kertaakaan ei ole jo saatua yhteyttä kadottanut, vaikka on umpirääseikössä, mistä ei edes valo pääse läpi, kuljettu. Tosin, ei kaulassa roikkuen, vaan kädessä pitäen. Kaverin 60cs pitää yhteyden satelliitteihin, vaikka kapula on rintataskussa ja taskun läppä kiinni. Tämä kaikki tosin jalan liikkuen.
Autossa ei ole ollut muutoin kuin kojelaudalla sijaintia seuraamassa, eikä metsäautoteillä ole kertaakaan signaalia hukannut.

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Vastaa lainaten