Lainaus:
quote:
Myös täältä ääni riipun asennon parantamiselle, omassa BJ:ssä siirsin silmukan paikkaa rungon takapään uusimisen yhteydessä muistaakseni 30 mm eteenpäin.
Jonka lisäksi on huomioitava, että esim. OME:n jousissa (jotka minulla silloin oli) on takajouset olikohan se 60 vai 70 mm pidemmät takapäästä kuin alkuperäiset, juuri paremman riipun asennon takia, eli yhteensä oli autossani n. 100 mm tuo siirto. Vaikea sanoa ovatko nuo paraboliset jouset kuinka paljon (vai ollenkaan) pidemmät kuin alkuperäiset, kuvan perusteella näyttäisivät olevan aika lailla samoissa mitoissa.
|
Vaikuttiko sit mitään siirtäminen? Jouset on hyvin saman mittaset ku vanhat.
Tuosta riipusta vielä että, tottakai se olis parempi jos se olis ihan suorassa, tai vähän takakenossa. Mutta ei sen kyllä vielä tuossa asennossa pitäis kauheesti rajottaa..

Tossa asennossa se kyllä rajottaa.
Tässä on tän hetkinen tilanne.

Eli ei sen pitäis tossa asennossa enää kauheesti kanittaa vastaan.
Lainaus:
quote:
Vielä yksi juttu ripuista: Jos pultit on kiristetty kun akseli on ilmassa, niin pusla ottaa jo lähtötilanteessa vastaan. Ensin paino akselille ja vasta sitten pultit kireälle.
|
Juu, eli pultit on kiristetty akseli ilmassa. Mutta ei kyllä oo vedetty mitenkään homotiukkaan. Mutta voihan tota silti koittaa.