Kokeiltu on.
Ajattelin ensin, että tämähän on helppo maasturi, samat osat kuin 240-mallissa ja tilasin Motonetistä M45:n kytkinpaketin, ennen kuin laatikkoa ruvettiin aukaisemaan. Sitten kun osia ruvettiin asentamaan paikalleen, niin mikään ei sopinut, ei levy, ei laakeri eikä asetelmakaan. Alkuperäislevy on 240mm ja 10 boorinen, kun taas tämä uusi levy oli 228 millinen ja 22 boorinen. Näin netistä(clutchnet.com), että 264-mallissa on vuosina 76-78 ollut tuon kokoista levyä, edellyttäen että autossa on M50 tai M51 laatikko. Aika erikoinen M45 kun vaatii M50 kytkinlevyn. Motonetistä ei kuitenkaan löytynyt kuin 228 millistä levyä tuohon 260-sarjaan.
Eikä Volvon liikkeellä ollut kiinnostusta selvittää löytyisikö muista malleista vastaavaa painelaakeria tai levyä. Ilmeisesti pitää omistaa vähintään S80, että kelpaa asioimaan Käyttoautossa. Köyhät älkööt vaivautuko. Bemarin vanhemmissa kuutoskoneisissa E28-malleissa on ainakin oikeilla spekseillä olevaa kytkinlevyä, joten sieltä voi tärpätä. Painelaakeri on kuitenkin kinkkisin juttu, kyläseppä ei ollut ennemmin nähnyt tuon mallista. Laakeri on muuten normaalin mallinen, mutta toisella puolella kiertää ulkoneva kouru tai hahlo. Pystyisiköhän sitä laakeroimaan uudelleen. Tai teettämään uuden vastaavan. Ei kyllä innostaisi maksaa 800 euroa sadan gramman raudanpalasta.
Edited by - Cougar83 on 28/11/2006 19:43:34
Edited by - Cougar83 on 28/11/2006 19:46:54
|