Minä kyllä ymmärrän mitä Flash tarkoittaa. Sama nimittäin tapahtui noin vuosi- puolitoista sitten eräällä toisella pienen marginaaliharrastajaryhmän (v***u mikä sana, meniköhän edes oikein?) palstalla; Tuli toinen sivusto, jossa valittu joukko harrastajia ja ammattilaisia kirjoittelee aiheesta pieniä kertomuksia ja artikkeleja, sekä julkaisee kuvasarjoja artikkelien pohjalta. Minä luulin, että siinä ne markkinamiehet yrittää varastaa meiltä hyvän ja toimivan foorumin. Paskat. Tosi hienoja juttuja ja muuta harrastukseen liittyvää "dädää" ilman, että alkuperäinen foorumi kärsi vähääkään.
Sivustoa muuten ylläpitää henkilö(t), jolla on alan yritys. Eipä sitä siellä juuri huomaa. Sivun yläreunassa on viisi tai kuusi hyvin pientä mainosta, jotka eivät välkkymättöminä ja asiallisina häiritse. Yksi noista mainoksista vie ko. yrityksen sivuille, mutta missään vaiheessa ei sinne patisteta. Keskustelupalstaa sivuilta ei tosin löydy, mutta se ei varmasti "alkuperäistä" foorumia vaarantaisi.
Mitä tähän palstaan tulee, niin mielestäni foorumi tuntuu vanhahtavalta ja jotenkin hankalalta. Minä en tälläisten sivujen ylläpidosta tai tekniikasta mitään ymmärrä, mutta minusta esim. tuollainen phpBB tyyppinen foorumi on toimivampi. Tietysi nämä ovat mielipidekysymyksiä, mutta tässä oli omani.
Tämä on kuitenkin hyvä keskustelupalsta ja toivon ettei tätä kukaan "varasta". Siltä vältytään olemalla ajan hermolla ja varmistumalla, ettei kellään ole tarvetta saada parempaa aikaan.
Silmä silmästä, Hammas hampaasta, Neljä neljästä.
|