Lainaus:
quote:
ahdin on sisudieselin 4.4 moottorista. schwitzer
t.Topicin aloittanut nyybi
Note! This message was posted anonymously!
|
sulla on hyvä turbo nyt siinä paikallaan, kuinka alhaalta lähtee ahtamaan?
ootkos jo ehtinyt ottaa ihan kaiken syötön mitä ruuvaamalla voit saada, tyhjäkäynnin saa aisoihin kääntämällä kaasuvipua booreissa ja kierroksia se vapari kestää ihan hyvin, mutta malttia kannattaa käyttää, ettei männistä katoa helmat jos paljon yli 6000 laulattaa...
Onkos keulalla cooleria?
Mulla oli evoluutio koneessa 7,5 litrasen sisudieselin turbo ja syyylärin kokoluokkaa oleva cooleri, viripumpulla lähti ahtamaan luvattoman alhaalta, n.1500 kierroksella ja max. ahdot oli saavutettu ennen 3000 kierrosta. Tuolla paketilla väännöt pyöri varmasti 400nm nurkilla, tehot yli 200 hv:n (sama syöttömäärä riitti mersun 2,5 litrasen dieselin penkityksessä n.280 hv:n teholle ja tuolla evolla se paloi savutta...).
Mutta tuo 160 hv:tä hilun koneesta ei ole kovinkaan paljoa, 2L2 on hyvä viriaihio ja se 200 heppaa on sillä helposti saavutettavissa vieläpä niin, että kone voi kestää.
Ja eikös Kennin 3B kone ole 3,4 litranen, mutta siitä en sen kummemmin tiedä, että paljonkohan sitä kestää kierrättää, mutta siitä varmasti saa helposti sen 150 hv:tä kun kuitenkin rivipumppu hoitaa ruokapuolen, mutta kestosta en osaa sanoa juuta enkä jaata.
Mutta on joillakin hiluxin vakio kytkin kestänyt jonkin aikaa n. 300 nm vääntöjen käyttämisen, mutta vain jonkin aikaa eli uudella levyllä.