Näytä yksittäinen viesti
Vanha 24.11.2006, 10:50
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Perusasetus

vähän kytkimistä, se vakio eli puhun tässä tapauksessa siitä isommasta levystä mikä on mm. 2L2-t koneen jatkona kestää n. 160 hv:n tehon ottamisen, tehohan ei ole ongelma, vaan vääntöhän se sitä kytkintä luistattaa
mulla oli 2L2:ssa n. kilon paineilla tuo 160 horsea ja silloin max. vääntö oli n. 260 nm paikkeilla ja kytkin piti juuri ja juuri kun maltilla käytti autoa eli ei runtannut kaasua pohjaan pikkukierroksilla. (penkitys ongelmia oli juurikin kytkin vuoksi, ei kaikkia saatu ulos )
Lääke tuohon kytkin ongelmaan onkin aika helppo. Tilalle vaan bensamallin kisakytkintä eli 22RE koneen kytkimiähän on jenkeissä joka lähtöön.
Itse ajelin ACT:n tekemällä paketilla jonkin aikaa, siinä oli jäykkä asetelma ja 6-lapainen sintteri levy. Toimi riittävän pehmeästi ja piti ihan hyvin.Mutta sintterihän se oli, että ei sillä kuitenkaan luistateta, kiinni nappaa herkästi.
Tehosta ei varmaa tietoa kun ei penkitetty, mutta pers tuntumalta sitä oli riittävästi. Kuorkin ahtimella työnnin n. 1,6 bar pannuun ja kaikki n. 120 kuutiomillistä mitä penkissä pumppua oli ajettu paloi savutta !

Mutta tuossa pari linkkiä kytkimiin:

http://www.futurez.fi/webshop/product_catalog.php?c=96

http://www.advancedclutch.com/produc...0236mm&go=true

itse laittaisin aluksi tuon rps kytkimen jos nyt tarvetta olisi, saa massalevyllä ja väännönkestoa luvataan riittävästi, jolloin virivaraa on kunnolla. Jostakin syystä futurezin sivuilla ei ole tietoja noista kytkimistä, mutta bensaan niitä oli tuollakin tarjolla ja saattoi olla jopa dieselinkin perään heittämällä sopivia.
Tuo bensan kytkin vaatii hiukan sovitusta, vauhtipyörää on asetelmasta riippuen sorvattava n. 5mm matalemmaksi ja samalla siihen on tehtävä uudet reiät bensan asetelmalle. Sitten rälläkällä kytkinkopan sisältä niitä vahvike harjoja vähän matalemmaksi niin mahtuu jytympikin setti pyörimään.
Act kytkimet suomeen rahdattuna oli n. 500€ luokkaa ja nuo rps setit oli 300-400€ välillä jos oikein muistan.
Tuo 400€ menee äkkiä jos levyn vaihtaa kerran viikossa. työtä unohtamatta.

Vastaa lainaten