Taitaa enemmistöllä olla joko suoralla kuutosella tai sitten dieseli jotka tällä palstalla pyörii. Nelilitraisessa on tehoa ja varsinkin vääntöä metsäkäyttöä varten sen verta paremmin että taitaa olla siksi suositumpi vaihtoehto.
Mutta eipä se sen kummempi ole, bensakone joka siellä keulalla päristää. Tehoa ja vääntöä on (paljon) vähemmän kuin nelilitraisessa, jos reippaammin haluaa liikkua niin melkein se syö sen mitä kuutonen rauhallisella ajossa. Kuutonen kulkee kevyellä jalalla sen mitä vajaapyttyinen kaasu pohjassa - jos nyt vähän liioittelee. Toisaalta kyllä tuon pikkukoneenkin kanssa pärjää ihan mainiosti, itse ajelin liki uudella sellaisella armeija- aikana vuonna 2000 reippaan tuhannen kilometriä parin viikon aikana. Ei hullumpi laitos ollenkaan manuaalina, tuskin noita on Suomessa kukaan automaattina ostanutkaan (jos edes oli tuontiohjelmassa).
Pahimmat ruostepaikat tuon ikäisissä on helmat, jotka on lähes poikkeuksetta vähintään pahasti ruosteessa, tai sitten niistä on jäljellä vain seitinohut pelti ja maali (varsinkin takarenkaiden edestä). Lisäksi etupäässä kuskin & matkustajan jalkatilat (maton alta luonnollisesti), takapenkin alla "kulmissa" takakaarien etupuolella oleva lattia, ja takakontissa kaikki nurkat/ kaarien ja kontin pohjan saumat. Välttämättä noista kaikki paikat ei ole ruosteessa - tai sitten kuten itsellä, ne kaikki. Suosittelen tarkistamaan auton huolella ennen ostoa, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Perustekniikka kestää, anturivikoja on vanhemmiten/ paljoilla kilometreillä, mutta ne on onneksi yleensä helppo selvittää.
Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
|