Lainaus:
quote:
Tervehdys!
No voi kiitos hyvistä vinkeistä,,, siis äidinkielenvinkeistä.
Jos saan valita otanko autooni
a)ilmastoinnin
b)kunnon lämmityksen
niin kun huomioi että puolet vuodesta on keskilämpötila pakkasen puolella niin satsaisin lämmitykseen. Tosimies ei ilmastointia kaipaa ja muutenkin ne kylmäaineet vain suurentavat tuota aukkoa yläkerrassa 
No, asiaan. Lämppärin kenno voi olla tukossa joten ilmaa ei hyttiin kovin kiitettävästi tule. Ja kun ilmastointi on jouten kun on mennyt tyhjäksi niin ajattelin hyödyntää sen lämmitykseen. Omaan ilmastoinnin kennoon ei voi johtaa jäähdytysnestettä ilman päätyputkiston muuntelemista kun noi freoniputket on liian pienet. Auton vesipumppu ei jaksa kierrättää noin pienten pillien läpi, joten laitaisin isompireikäisen kennoston jos jostakin helpolla saisi. Ilmeisesti tämmösestä huuhaavirityksestä ei ole kokemuksia.
TT eli Solihull nyybinä
RR -89 VM 2,4
RR -77 V8
RR -74 3,5 TDiC
RR -87 Efi (isi-leasing)
Note! This message was posted anonymously!
|
Mites jaksaisko tommonen perinteinen 12voltin sähkönen vesipumppu kierrättää sitä vettä siitä kennon läpi? Nehän ei maksa tarvikkeena muutamaa kymppiä enempää? Ja on varmasti helpompi ratkasu asentaa kun toisen auton kenno.
Isäntä pani joskus rankkuun semmosen ampiais kennoa muistuttavan kennon jonnekkin penkin alle, tai keskikonsolin alle? Se lämmitti auton sisätilat puolta nopeempaa kun auton normi kenno. Ja sen jälkeen oli kuin sauna.. Kesäksi vaan ruuvattiin ventiili kiinni ettei turhaa hohka lämpöä hyttiin.
Timo..