Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 21.11.2006, 10:18
Rojota:n Avatar
Rojota Rojota ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.05.04
Sijainti: vaasa
Viestit: 490
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Ensin hehkuttaa toisella. Samaan aikaan starttailee ja koittaa milloin lähtis. Niin ei hehkuta yli pitkään.

Ja sitten kun lähtee käyntiin niin päästää hehkun ja alkaa toisella napilla jälki hehkua, kunnes käynti tasoittuu. Ja kylmäkäytön käsikaasun laitan niin saa nostettua vähän kierroksia, niin tasoittaa käyntiä kylmänä.
Periaatteessa kunnossa oleva 12H-T lähtee aina heti käyntiin myös ilman hehkua, joten sellainen hehkupäällä startin veivaaminen ei todennäköisesti toimi ihan esittämälläsi tavalla. Ei kuitenkaan kannattane hehkuttaa yli 5sek. kerralla ennen starttausta. Jos keli mielestäsi vaatii, voi esihehkutuksen toistaa.

Itselläni tuo kone on ollut vasta niin vähän aikaa bj:ssä ettei ole voinut oikein kokeilla miten kone käy kovilla pakkasilla ilman jälkihehkua. Periaatteessa käynti tasoittuu heti kun jälkihehkua pitää päällä. Automaattiohjauksen perusteella tuo 15-35 sek pitäisi riittää aina.

Lisäksi moottorissa on alipaineohjattu kylmäkierrosten säätö, eikä sen toimiessa käsikaasun käyttö ole tarpeellista. Ehkä ainoastaan juuri käynnistämishetkellä voi kaasua kannattaa pitää pinnassa päällä silloin, jos alipainelinjoilla ja -säiliöllä on taipumusta tyhjentyä auton seisoessa.

Lainaus:
quote:
Vielä sellainen tuli mieleen.
Hehkuuko normaalin hehkutuksen aikana sekä pää- ja jälkihehku, ja käynnistyttyä jää vain jälkihehku.
Vai hehkuttaako se pelkkää päähehkua ja sitten kun se loppuu niin alkaa jälki hehkutus.
Toimivat erikseen.

Tuossa vielä sähkökuva:



Vastaa lainaten