"Tän auton pumpusta en mitään tiedä, mutta land rooverin (Boschin ve) pumpussa pitää pyörittää seos ruuvia sisälle päin niin seos rikastuu. Joa avaa niin se laihenee."
Tiisseli ei siis käy "rikkaammalla" niinkun bensakone (ei ole kaasuläppää rajottamassa ilmavirtaa....) vaan kone imee ilmaa vapaasti sen minkä tarvii (tietty rajansa silläkin, imusarja, venttiilit yms...).
Jos koneeseen menee enemmän ainetta, niinkun syöttöruuvia käännettäessä tapahtuu ====> kierrokset nousee.
Tietty se savuttaa jos syötöt on tapissa ja ajaa kaasu pohjassa alle 2000 kierroksen ja ei jaksa vetää kunnolla, mutta kuka niin tekee?
kyllä sitä ruuvia aika huoletta kääntää. esim itellä oli tossa taannoin viritetty turbodiesel volkkari, ja siinä oli syöttöä ruuvattu niin paljon lisää ettei tyhjäkäynti laskenut alle 1300rpm.
jossain vaiheessa käy vaan niin että savutus vaan lisäntyy ja kulkua ei tule lisää. ei se hajoo vaikka sille soppaa ntaisit reilustikkin, karstottuu vaan. ite kääntäisin niin paljon et pöllyttää selvästi ja sit pienentäisin ähän et suurin pöllytys lakkaa.srn jälkeen laskisin kierroksia.
katstuksessakin saa aika paljon pölläyttää.
edit: siitä tiedät että lisääntyy kun kierrokset nousee.
Edited by - tjl on 20/11/2006 17:58:58
Edited by - tjl on 20/11/2006 18:04:07
|