Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Ei tule valkoista viivaa, piste.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
|
Tietty se on makuasia ja omistaja sanelee....
Mutta kysympä vain että miksi ei tule valkoista raitaa kun kerran on paloauton entisöinnistä kyse?
-- Wannabe OFF-roader --
l-200@offipalsta.com
|
a) valkoinen viiva tuli paloautojen kylkeen joskus 70-luvun lopulla, muistaakseni. Joten sitä ei ole ollut tehtaalta lähtiessä.
b) En halua että liikenteessä siviilit mieltäisivät tuon operatiiviseen paloautoon ns "hämmentyneessä mielentilassa". Juuri tästä syystä ei tule sektorivanteita eikä valkoista viivaa - saati alkuperäisiä tunnuksia kylkeen. (sektorimaalaus vanteissa on sekin jälkeenpäin tehty.)
Mutta päätarkoituksena on tehdä siitä ulospäin saman näköinen mitä se oli koritehtaalta tullessaan. Poikkeuksia joutuu toki tekemään, kylkilistat tulevat uudempaa (kulmikkaampaa) mallia - koska vanhoja ei ole saatavilla. Ja taakse tulee jonkin verran turkkialumiinia peittämään runkoa, mutta tämä on vielä vähän auki miten tarkalleen toteutetaan. Sisusta tulee järkeistettyä, valkoisen 2-3mm vanerin tilalle tulee taka-osaan 10mm vesivaneri seiniin ja kattoon, varsinaisiin sisätiloihin todennäköisesti ohut vaneri+pehmike+keinonahka tai vastaava verhoilu.
Seinät ajattelin eristää vähintään bitumilla äänen takia, mahdollisesti lasivillalla (tai vastaava?). Ovet oli eristetty lasivillalla.
Nyt viikonloppuna sain revolverin uazin roplaamisen ohella tehtyä johtosarjan työ- ja sisävaloille. Vielä pitäisi hankkia 4,0mm2 kaapelia jonka vedän takatilaan pienelle kompressorille sekä katon etuosaan radiolle/länkylle/hakuvalolle jne.
Ovia odotellaan saapuvaksi tälle viikolle, mutta epäilisin että venyy ensiviikon puolelle..
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti