Lainaus:
quote:
Ja faktaa: http://www.ake.fi/pdf/1209-204-1999.pdf
Airbagit ym. eivät lue auton rekisteriotteella vasta kuin aikaisintaan -99 vuosimallista alkaen. Ja nekin ovat pakollisia turvavarusteita, autossa voi siis olla kaksikin bagiä, mutta pakollisena voi olla vaan esim. turvavyön kiristimet (monet volkkarit).
Katsastuksessa katsotaan merkkivalon toiminta jos nähdään että autossa on bägi. Kaikissa ei valoa mittaristossa ole, esim. juuri tuo Nerdon vanhan Rellu. Kts. http://www.ake.fi/pdf/R%2019%20ja%20...TURVATYYNY.pdf
Jos on revitty omin luvin pois, saattaa olla ettei sitä kukaan tajua siihen pyytää jos ei ole vahvassa muistissa että se just tähän vuosimalliin jo kuuluu pakollisena.
Suosittelisin siis hakemaan Biliasta (vai kuka sitä Land Roveria nykyään myy?) todistuksen että auton kuskin airbag on valinnainen varuste ja että millä keinoin se saadaan kytkeä pois. Kun homma on tehty, käyt muutoskatsastuksessa jolloin otteelle merkitään että kuljettajan etutyyny poistettu käytöstä/muutettu rinnakkaismallia vastaavaksi.
_______________________________________________
Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15
|
Tämähän selvensi jo jotain.
Riittääköhän jos kysyn papareita/faktaa Ahonsedältä tai muilta rooveriin erikoistuneilta pajoilta? Miksei heidänkin leima ja tieto olisi yhtä pätevää kuin paikallisen roover diilerin.
Mielelläni en asioi paikallisessa lantikka edustuksessa kun he eivät tiedä mitään ja eivät suostu palvelemaan muutakuin myymällä uutta autoa.
Huolto heillä on lantikalle, mut ei mitään vehkeitä (jakoavain löytyy) joilla korjata se.
Öljyt he pystyy vaihtaa,(laittavat väärät öljyt laatikkoihin nimimerkillä kaverilla on kokemusta, sai uuden laatikon sit volvon laskuun.) muuta ei, sitten sanotaan että aja 120kilsan päähän vaihattamaan ajovalon poltin tai moniurahihna.
Siihen loppuu heidän ammattitaito.
En tiedä jos soittas inchcape:iin niin tuleeko heidän kanssaan toimeen tämän asian suhteen. Niiden taidon/tiedon luulis riittävän?
Timo..