Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.11.2006, 19:47
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Perusasetus

Kyllä ton Garretin Gt2259 pitäisi antaa Hojolle mukavasti alavääntöä,
Se on mersun 270 cdi;n vakioahdin eli n.170 heppaisesta koneesta.
Hupputehoja sillä ei irroteta mutta vääntöä...

Mulla on Mersu Gd:ssä 320 cdi:n ahdin, itsetehty sähköinen ahtopaineen säätö, ja Mynädieselin pumppu, 1500rpm kohdalla ahtoja on säätö maksiasennossa reilusti yli oman tarpeen. tehoista tai väännöstä ei ole numerotietoa mutta ON.
Laita painekello ohjaaman pakopesää, niin että paineen nousu avaa pesää, kelloon sellainen jousi että pesä on jo puolella baarilla täysin auki, sitten hyttiin turboruuvi tai ventiilli jolla saat lisää ahtoja. Muuten tulee varmasti maantieajossa lämpöomgelmia ( mulla oli aluksi liian jäykkä jousi ja pintakaasulla 80khm oli yli kilon ahtoja ja lämpömmittari kokoajan punaisella.) maastossa mennään hiljaa tyhjäkäynnillä ja välillä tarvitaan voimaa, silloin on hyvä että ahdin antaa esim kilon ahtoja, riittää aivan varmasti 60:sen koneelle, enempää ei missään tapauksessa vapariin perustuvalle koneelle. 60:sen koneessa on jo muutenkin alavääntöä mukavasti heti tyhjäkäynniltä.
Snorkkeli on myös ihan ehdoton, ei pelkästään veden haukkaamisen vuoksi vaan myös siksi että ahdin imee raitista viileää ulkoilmaa.
Mulla nousi maksiahdot 0.2bar ja mootorilämmöt laski hivenen kun laitoin snorkkelin. ( on iso cooleri nokalla)

Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
Vastaa lainaten