Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 13.11.2006, 19:48
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Ja Cruisereiden laatikoihin aina GL4. GL5-öljyillä alkaa synkronointi takertelemaan.

HJ61 -90 & LJ70 -89

Edited by - jpl on 13/11/2006 10:41:15
Empäs ole tuollaisesta kuullutkaan. Itse ostin tuon oman hojon vajaa vuosi sitten ja kyselin neuvoja, että mitä öljyä ja rasvaa. Nyt on sitten täyssynteettinen GL5, tosin ollut vasta alle 10tkm. Kyllähän tuo synkronointi takertelee, mutten osaa sanoa, onko öljyn vika. Mutta kylmänä ei loota paljoa menoa vastusta, toisin kuin edellisillä mömmöillä (niitä ei voinut öljyiksi sanoa, niin mustaa paskaa sieltä tuli).

Kyllä tuonne koneeseen tuntuu suodattimen kanssa menevän sellainen 11L tavaraa. Pelkkään suodattimeen menee litran luokkaa ja kannattaa todellakin täyttää ennen asentamista.

Oman kokemuksen laitan tähän vielä:

Ongelma oli, ettei öljynpaineet tahtonut millään nousta käynnistettäessä, vaan EDIC aina sammutti koneen. Joka kerta. Yleensä paineet nousi toisella, joskus vasta neljännellä kerralla, joten koneen täysremppaa/öljypumpun korjausta suunnittelin jo kovasti (toki se on kyllä edessä jossain vaiheessa).
Tässä vaiheessa öljyt oli mineraali diesel 15W40. Kettuilu alkoi jo kesällä, itse asiassa sitä on ollut koko auton omistusajan enemmän tai vähemmän.

Ajattelin vielä piruuttaan kokeilla parempia öljyjä, onko mitään apua. Nyt on koneessa täyssynteettiset TehoOil 5w40 öljyt, ja paineet nousee n 2 sekunnin päästä koneen käynnistämisestä. Ihan sama, onko kylmä vai kuuma ja ainakin -10 asteen pakkaseen asti ilman lämmitystä (kun sitä ei töissä ole tarjolla). Eli ero oli todella suuri ja tästä lähin käytän tossa vaan synteettistä öljyä, kun vaikutus oli noin positiivinen. Muutenkin kone pyörii kylmänä hieman iloisemmin. Ajossa paineet ei pysy yhtään sen korkeammalla, mutta riittävinä kuitenkin.

HJ 60 -82
Vastaa lainaten