Näytä yksittäinen viesti
  #32  
Vanha 13.11.2006, 00:55
LENNY LENNY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.06.05
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Turbotukseen en ota kantaa, mutta korotussarjoja on tullut muutamia kymmeniä asenneltua ja kokeiltua. Kaikissa sarjoissa, merkistä riippumatta, missä tulee korottavatjouset/jousisauvat ajomukavuus huononee kun alusta jäykistyy ja ohjauskulmat muuttuu.
Makuasia jos joku haluaa alustaa jäykistää niin sitten kyllä, mutta itsellä mielipide pakettiauton jäykähkön jousituksen lisäjäykistämisestä on huono idea.
Risukeulaisissa maastureissa, lähinnä hilut ja pajerot, joustojen puute etupäässä ei korjaannu sillä, että joustoja pienennetään kiristämällä jousisauvoja tai asentamalla jäykemmät jousisauvat poorin tai kaksi "pieleen". Erillisjousitetussa tukivarren joustonrajoitinkumia voi hieman pienentää ja sillä saada muutama sentti lisää ulosjoustoa, mutta ei sekään ihmeitä tee.
Superliftin sarja on siitä kiva, että siinä tulee rungon ja etuakseliston väliin erillinen "apurunko" joka siirtää alkuperäisen akseliston 75-100mm alaspäin, jolloin alkuperäinen jousitus säilyy ja siten myös joustomatka säilyy alkuperäisenä.
Takajousitukseen tulee siirtopalikat samalla lailla säilyttäen alkuperäisen jousen ja +100 mm lisää iskariin.
Painopisteen siirtyminen 75mm korkeammalle vaikuttaa ajoon suhteellisen vähän.



Nivassa erillisjousitus edessä on ihan erillainen kun japseissa,mutta etuakselisto siinäkin on.Itsellä just työn alla mm. korottaminen.Tällaiset palkit tulee
runkopalkin ja akseliston väliin.Nousee n.100mm.Taakse kierrejousen alle ja ylle sama määrä palikkaa.

Samalla säädän vetarin kulmaa etuperän korkeutta muuttamalla siten,että sisäänjoustossa jolloin pito on kovempi,vetarin kulma pysyy maltillisempana.Tarkoitus saada saada tumpit kestämään paremmin ja hiukan ulosjoustoa enemmän.
En tiä onko tästä risukeulaan mitään ideaa..

***Feel the power of...NIVA***
SORONÓ Off-Road Team #2
Vastaa lainaten