
11.11.2006, 22:18
|
 |
Arvostettu jäsen
|
|
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
|
|
Eihän nämä ole herneitä, vaan mielipiteitä?
Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Turbotukseen en ota kantaa, mutta korotussarjoja on tullut muutamia kymmeniä asenneltua ja kokeiltua. Kaikissa sarjoissa, merkistä riippumatta, missä tulee korottavatjouset/jousisauvat ajomukavuus huononee kun alusta jäykistyy ja ohjauskulmat muuttuu.
|
Ohjauskulmat muuttuu vain moissa vanhemmissa (muuttuiko niissäkään muu kuin auraus? en enää muista), omastani ruuvattiin alkuun n. 5cm keulaa ylös ja ajettiin suuntaukseen: mikään ei ollut muutunut. Nyt olen tiputtanut n. 1-2cm takasin koska takapää on antautunut sen verran puukuormien alla.
Niin uudessa kuin vanhassakin etupää on vakiona niin alhaalla että se tökkii rajoitinkumeihin tosi pienestä.
Vanhasta (-90)oli kyse alkuperäisessä kysymyksessä.
Tökkii kyllä rajoitinkumeihin, mutta edelleen, matka ulosjouston rajoitinkumeihin aina lyhenee mitä enemmän ruuvaa.
Lainaus:
quote:Makuasia jos joku haluaa alustaa jäykistää niin sitten kyllä, mutta itsellä mielipide pakettiauton jäykähkön jousituksen lisäjäykistämisestä on huono idea.
Risukeulaisissa maastureissa, lähinnä hilut ja pajerot, joustojen puute etupäässä ei korjaannu sillä, että joustoja pienennetään kiristämällä jousisauvoja tai asentamalla jäykemmät jousisauvat poorin tai kaksi "pieleen".
|
Hiluxissa kestää nostaa sen 5-6cm ja vielä menee rajoitinkumeille ristiriipunnassa.
Niin menee, mutta jousisauvaa kiristettäessä, samalla jousitus hieman kovenee ja ulosjousto (se tärkeämpi) pienenee.
Lainaus:
quote:
Erillisjousitetussa tukivarren joustonrajoitinkumia voi hieman pienentää ja sillä saada muutama sentti lisää ulosjoustoa, mutta ei sekään ihmeitä tee.
|
Totta, en lähtisi muuttelemaan.
Sisäänjouston rajoitinkumia kannattaa suurentaa hieman jos kiristää jousisauvoja, hieman hidastaa jousisauvojen kuoleentumista.
Lainaus:
quote:
Superliftin sarja on siitä kiva, että siinä tulee rungon ja etuakseliston väliin erillinen "apurunko" joka siirtää alkuperäisen akseliston 75-100mm alaspäin, jolloin alkuperäinen jousitus säilyy ja siten myös joustomatka säilyy alkuperäisenä.
|
Nailonipalikat korin välissä ajaa saman asian, ei muutu mikään alustassa, ei edes kardaanikulmat joita jotkut on sitte simmailleen että saa värinät pois noissa alustasarjoissa.
Nojoo, ei nyt ihan sama asia kumminkaan, korinnostossa (mistä ei puhuta alkuperäisessä kys.) ei kasva maavara mahan alla, mutta tosi on ettei korinnostossa mikään muutu alustassa. Ja sitäpaitsi kyseessä olevaan hiluun on kai ymmärtääkseni jo tehty 2" korinkorotus
Lainaus:
quote:
Takajousitukseen tulee siirtopalikat samalla lailla säilyttäen alkuperäisen jousen ja +100 mm lisää iskariin.
|
Blokit on aivan ...seestä! Empä laittaisi omaani.
Oletko kokeillut tai ajanut blokeilla? (siis taka-akselilla, ei eteen), itse olen ajanut kaikkia ylläolevia vaihtoehtoja maastossa ja kadulla ja niistä kyllä paras ajaa on blokit.
Vähän pidempiä riippuja olen harkinnut.
Kardaanikulmat muuttuu korotuspaloilla samanlailla kun korotusjousillakin. Eli vähemmän kun riippuja pidentämällä.
Lainaus:
quote:Painopisteen siirtyminen 75mm korkeammalle vaikuttaa ajoon suhteellisen vähän.
|
Ja koria korottamalla ei edes sitäkään...
Näin on.
Ei tarvi ottaa herneitä, kyseenalaistan vain tuon nailontanko ja osat alle 500e vs Superlift n. 2000e 
Ei herneitä eikä keittoja, mutta alustan korotuksesta oli kyse alunperin ja kyllä, oikeesti hintaero on todella huima, vaikka vastaavaa kun Superliftin sarjaa saa jo alle tonniviidensadan...
------------
|
Edited by - KooPee on 11/11/2006 22:27:26
|