Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.11.2006, 20:46
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Ihan laskeskelin perusmatikalla. Mulla oli se tavoite että pitää saada helposti paineellista tuottoa. Jos ajatellaan että haluttais vaikka 7bar painetta. Siihen voi huoletta lisäillä kaikenlaiset häviöt eli kait se auton kone kunnossa ollessaan puristaa ilman suunnilleen tavoitteeseen. Puristuspainemittarilla sen näkee ihan suoraan. Siitä laskin sitten sen tilavuuden joka männänpään ja kannen väliin jää. Jos normaali nelimukinen kone tuottaisi vaikka 4xsaatu tilavuus per kierros niin siitähän sitä tuottoa rupeaa syntymään.
Jos iskunpituus olisi n.80 mm ja poraus 76mm ja puristus esim 1/10 niin tilavuudeksi taitaa tulla n.0,000036 m3. Se kerrotaan 4:lla = n. 0,000144m3. Jos konetta pyörittäisi sähkökoneella n.3000 1/min tuotoksi tulee 0,432 m3 noin 7bar paineella. Ei riitä millään hiekkapuhallukseen. Koneen litratilavuus pitäisi minun mielestä olla ainakin 6 litraa ennekuin päästään kohtuu tuottoon. Suurella painesäiliöllä voisi kompensoida tilannetta. Idea on kyllä kehittämisen arvoinen, kokeile ihmeessä miten se pelaa. Mulla ei ollu aikaa.

Vastaa lainaten