Tuli vielä yksi juttu mieleen jakolaatikon hajoamisesta: Se voi hajota kerralla liian suuren kuormituksen vuoksi, tai sitten jatkuva pitkäaikainen rasitus väsyttää jonkun komponentin tai osien kuluminen johtaa ongelmiin.
Käyttöautoissa yleensä hajoamiset ovat ovat noita pitkäaikaisjuttuja, kun autoilla ajetaan satoja tuhansia kilometrejä.
Kilpakäytössä tulee enemmän noita äkillisiä pettämisiä, eivätkä komponentit millään kestä pitkäaikaista käyttöä, kun rasitustaso on tarpeeksi korkea.
Lainaus:
quote:vakiovälitteinen 413 jakis ja moottorista riivattiin 200hp ja yli 400nm paukkua penkissä ja on edelleen ehjänä jakolaatikko.
|
Yllä mainituista syystä en lähtisi tällä maailmanympärimatkalle ... vaikka saattaa silti kestää pitkäänkin.
T, Antti