Törmäsin samaan ongelmaan, kun aloin tekemään CJ-Jeeppiin takavinssiä Toyotan mekaanisesta. Eipä löytynyt rullaohjaimista,liukulaakereista, eikä käyttövivusta minkäänmoista rasvanippaa, josta olis voitelua tarjonnut. Kaikki umpiruosteessa tai muuten jumissa. Vapautusvipu oli vielä niin pehmeää materiaalia, että vääntyi mutkalle ulos naputellessa, vaikka kuinka varoin ja ulkopuolta lämmittelin. Kyllä siinä manailin "yli-insinööriä" ..joka moiseen kertakäyttöratkaisuun päätynyt ja säästänyt pari rasvanippaa. Purkasin keksinnön osiin ja lisäsin liukulaakereihin nipat ja rasvauran. Pikku homma ja liikkuu sen jälkeen kevyesti. Käyttövivun läpivientiin kannattaa tehdä rasvausmahdollisuus. Nyt kun asiaan on huomiota kiinnittänyt, niin näkyy erittäin monella olevan katkinainen käyttövipu jota sit lekalla naputellaan liikkeelle.
Nipat vaan peliin, ei tarvii ulkopuolelta vinssiä öljyyn sotkea ("tervata" heh..heh..) ..ja menee rasvat sinne minne pitää!
Edited by - Jeep-Antti on 07/11/2006 15:14:28
|